Nyitókép: roibu/Getty Images

Már tőlünk viszik az új autókat Nyugat-Európába

Infostart / InfoRádió - Rezsek Győző
2021. október 24. 19:39
Döntően Németországból hoznak be idősebb használt autókat Magyarországra, az autópiaci gyártókapacitás-csökkenés miatt viszont a nyugat-európai autókereskedők Magyarországról viszik a fiatalabb autókat. Emiatt a magyar autópark átlagéletkora folyamatosan nő.

Mint arról korábban az Infostart is beszámolt, évek óta tartó trend, hogy Magyarországnak a legfontosabb használtautó-piaci forrása Németország, ami Várkonyi Gábor szerint vélhetően tovább erősödhet a következő időszakban, amikor autóhiány fogja meghatározni a piacot. Az autópiaci szakember szavai szerint a hazai piac használtautó-éhsége alapvetően az öregebb és olcsóbb kategóriákban jelentkezik igazán, így a magyar gépjárműpark átlagéletkorát nem igazán csökkentik azok az autók, amelyek nagy tömegben érkeznek be.

Nyugat-Európában a kelet-európai piacokat egyfajta elfekvőnek, utolsó utas piacnak tekintik. Azok az autók érkeznek hozzánk, amelyeket a gazdagabb országokban jellemző bérszínvonal és javítási költségek miatt már nem éri meg fenntartani, és a kelet-európai autókereskedők, jellemzően nyomott áron, lecsapnak ezekre a járművekre – magyarázta Várkonyi Gábor.

Az autópiaci szakértő megerősítette, amellett, hogy az idősebb autók egy része még keletebbre végzi, egy olyan trend is kirajzolódik, hogy Magyarországról viszont rengeteg fiatal autó távozik Nyugat-Európába, ami tovább rontja a hazai autópark átlagéletkorát. Ennek az az oka, hogy

a magyarországi nettó árak nagyon versenyképesnek számítanak Európában.

„A teljes új autó-eladásnak körülbelül a negyede távozik Nyugat-Európába, cserébe innen is távoznak olyan autók, amelyeket már a magyar javítási költségek szempontjából sem feltétlenül éri meg megjavítani” – összegezett Várkonyi Gábor, megjegyezve, utóbbiak nem képviselnek komolyabb darabszámot.


KAPCSOLÓDÓ HANG:
nő a magyar autópark átlagéletkora
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást