Nyitókép: MTI/Balogh Zoltán

Népszerűbb az OTP startupprogramja, mint valaha

Infostart
2021. március 2. 20:51
A pénzintézet 15 érettebb, növekedési fázisban lévő innovatív technológiai vállalkozással kezd 3 hónapos együttműködést a negyedik Startup Programja keretében.

Az OTP Startup Partner Program a 2020–2021-es időszakban a korábbi évek sikereiből építkezve az anyabank mellett a külföldi leánybankok teljes körű részvételével indult el, így a 2020 őszi jelentkezési időszakban a 11 országot lefedő bankcsoport csaknem 100 innovációs igény mentén kereste startup partnereit. A tavaly szeptember 15. és október 23. közötti jelentkezési időszakban a startup regisztrációk száma újabb rekordot döntött: összesen 51 országból 469 jelentkezés érkezett, 27 százalékkal több, mint az előző programban – olvasható a pénzintézet sajtóközleményében.

A többkörös kiválasztási folyamat utolsó állomásán, a kétnapos Selection Days rendezvényen 25 országból mintegy 200 résztvevő, banki szakemberek és a startupok képviselői dolgoztak együtt a megvalósításra javasolt tesztprojekteken.

A program március 1. és május 26. közötti tesztidőszakában 15 vállalkozás kapott meghívást,

akik az anyabank mellett a szerb, ukrán, bolgár, albán és montenegrói leánybankokkal kezdenek együttműködést. A sikeres tesztprojektet záró csapatok bekerülhetnek a program 6 hónapos rollout időszakába, amely a tesztelt innovatív megoldásaik éles bevezetéséhez is támogatást nyújt.

A programra ezúttal is 5+1 témakörben pályázhattak az érdeklődő cégek: kifinomult adatelemzési megoldások, ügyfélélmény és ügyfélkiszolgálás, belső hatékonyság, lakossági és vállalati bankoláshoz kötődő termékspecifikus innovációk, illetve a fenti kategóriákba nem sorolható, bankszektorhoz kötődő, teljesen újszerű és diszruptív megoldások.

Mint írják, a kiválasztott startupok tevékenysége jól beleillik a fenti témakörök valamelyikébe:

  • Adatelemzési technikával támogatja a hitelezési folyamatokat a Cantab PI tranzakciós adatok elemzésén alapuló hitelminősítő megoldása, illetve a Katabat késedelmes ügyfelek elérésére létrehozott önkiszolgáló platformja. Az Orgnostic a HR riporting folyamatokat, az Amplyfi pedig az automatikus ügyfélátvilágítást teszi gördülékenyebbé kifinomult analitikai módszerekkel.
  • A személyre szabott ügyfélkiszolgálást támogatja a Xeerpa közösségi média jelenlétre épülő üzleti intelligencia megoldása, illetve mesterséges intelligencia segítségével nyújt személyre szabott termékajánlatokat különböző terméktípusokra az Abaka és a W.UP.
  • Szintén az ügyfélélmény növeléséhez járul hozzá az ügyfélvisszajelzések integrált, digitális kezelését lehetővé tevő Feedier, a hang alapú ügyfélazonosító megoldást és chatbotot fejlesztő Spitch, valamint az Ubanquity, mely többek között kedvezményprogramokat tesz mobilon könnyen használhatóvá az ügyfelek számára.
  • Innovatív banki termékfejlesztést támogató megoldás a PiggyBanx virtuális malacperselye, mely a gyermekek pénzügyi edukációját segíti elő játékos elemekkel, és az Appraiser.ai, mely a lakásvásárlásban és a kapcsolódó hiteligénylési folyamatokban segíti a fogyasztókat.
  • A belső hatékonyságot kívánja növelni a Proworx, mely a bankfiókhálózatban elérhető marketing felületek digitális tartalommenedzsmentjét biztosítja. A Lumeer csapata a csoportszintű digitális kollaborációt serkentő platformjával, míg a Mentessa egy digitális munkatársi mentoring platform révén teszi könnyebbé a munkatársak együttműködését.

„A program negyedik éve biztosít a bankcsoport számára hozzáférést a nemzetközi szinten is kiemelkedő startup megoldásokhoz, a bekerülő csapatokat pedig immáron 11 országból segítik banki szakemberek termékeik fejlesztésében, validálásában. Célunk a program magas szakmai színvonalának fenntartása, és úgy gondolom, hogy az egyre szélesebb körű szakterületi részvétel, illetve a növekvő startup érdeklődés jó fokmérője a működésünknek. Büszkék vagyunk rá, hogy a bankcsoporttal piloton túli együttműködést kezdő cégek száma is évről évre nő” – mondta el Fischer András, az OTP Bank Retail Innovációs Főosztályának vezetője.

A 15 startup 10 országból érkezett (Egyesült Királyság, Bulgária, Magyarország, Franciaország, Egyesült Államok, Csehország, Németország, Írország, Spanyolország, Svájc) a programba. A három hónapos együttműködési időszak során három speciális héten dedikált lehetőséget kapnak a cégek képviselői a szakterületi mentoraikkal való átfogó online workshopokra. Emellett a startupok érettségéhez igazodó tréningek és egyéni mentori alkalmak is segítik a csapatokat az üzletfejlesztésben. Az akcelerációs időszak május 26-án a Demo Day eseménnyel zárul, ahol a startupok a bankcsoport és a program partnereinek vezetése előtt számolnak be a pilot időszak tanulságairól és az elért eredményekről – zárul a közlemény.


KAPCSOLÓDÓ HANG:
OTP Startup Partner Program - Andresin Zsanett, az OTP LAB innovációs tanácsadója
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást