Az új árindex „régóta várt” átláthatóságot hozhat a kgfb-árazásba, ami erősítheti a közbizalmat. A szektor egészére vonatkozóan ilyen árindex ugyanis eddig nem volt – fogalmazott Kandrács Csaba.
Az autós szerződések díjainak átlagára 2016-hoz képest tavaly december végére 73 százalékkal nőtt, a nettó áremelkedés – az adóktól, káreseményektől és tartalékoktól megtisztítva – 40 százalékos volt, mutatott rá az alelnök.
A gépjármű biztosítási díjak 2019-ig összhangban voltak a károk alakulásával,
tavaly azonban a járvány miatt az olló szétnyílt a díjak javára
– hívta föl a figyelmet Kandrács Csaba utalva arra, hogy egyszeri hatásként tekintenek a jelenségre, illetve későbbi korrekcióra számítanak.
Nagy Koppány László, a biztosítási, pénztári és közvetítői felügyeleti igazgatóság vezetője a sajtótájékoztatón felidézte: 2015 előtt 10-20 százalékos veszteségeket könyvelt el a kgfb üzletág, mára viszont 5-6 százalékos nyereség mellett megáll a saját lábán.
Érdemes összehasonlítani a 13 biztosító díját és adott esetben kedvezőbb ajánlat után nézni
– biztatta a szakember az ügyfeleket utalva arra, hogy mára 10 százalék körüli szintre esett vissza azok száma, akik az év elején szolgáltatót váltanak.
Az MNB a kgfb díjak alakulásáról szóló indexet negyedévente teszi közzé honlapján külön lebontásban normál személyautókra és egyéb kategóriákra, például flottás személyautókra, nagy buszokra és nehéz pótkocsikra.