A Facebook és a Booking.com határidőben, önként befizette a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 1,2 milliárd, illetve 2,5 milliárd forintos bírságát, de mindkét cég a bíróságon vitatja a GVH döntését - mondta a GVH elnöke.
Rigó Csaba a Növekedés.hu portálon megjelent interjúban arról is beszámolt, hogy a GVH június 5-én ágazati vizsgálatot indított, hogy betekintést nyerjen a műsorszolgáltatói piac működésébe, különösen az árazási gyakorlatokba, mivel úgy tűnik, hogy a kisebb műsorterjesztők drágábban jutnak a tartalmakhoz, amiért eleve versenyhátrányból indulnak a nagy cégekkel szemben.
Az ágazati vizsgálat még nem jelent konkrét versenyjogi vizsgálatot vagy eljárást, de ha lezárul, akkor javaslatokkal tudnak élni a piaci szereplők és akár a jogalkotó felé is - tette hozzá.
Az elnök bejelentette azt is, hogy eddig
négy eljárást indítottak olyan cégekkel szemben, amelyek a járványhelyzetet arra használták, hogy a fogyasztók megnövekedett hiszékenységét termékeik megtévesztő módon történő értékesítésére használják fel.
A Facebook és a Booking.com bírságáról elmondta, hogy a Facebook esetében az ingyenesség mint a szolgáltatás egyetlen mérvadó tulajdonságának hangsúlyozása elegendő volt ahhoz, hogy ez megtévesztő fogyasztói tájékoztatásnak minősüljön. A Booking.com-ról hozott döntést pedig a szállásadók pozitív elismerése igazolta vissza, ami mutatja, hogy ténylegesen torzulásokat tud létrehozni egy agresszív értékesítési módszer a piacokon, ezért fontos ezek megfékezése.