Nyitókép: Dacia.hu

Megtörtént a Suzuki trónfosztása

Infostart
2020. április 21. 06:50
Szinte egyszerre jött a koronavírus-járvány kitörése és a nagycsaládos autóboom.

Márciusban 14 százalékot hanyatlott a magyar autópiac, ami rég nem látott visszaesés, de az uniós piac 50 százalékos mínuszához képest még mindig nyerőnek néz ki. Mint a Napi.hu összeállításából kiderül, a piacon belüli átrendeződés azonban már a válság előtt megkezdődött.

Az egy évvel korábbihoz képest a magánszemélyek növelték a részesedésüket, ráadásul mostanra nagy szeletet hasítottak ki maguknak a hétülésesek a magánszemélyek piacából. A Datahouse adatai szerint idén a magánszemélyek adták az újautó-piac majdnem felét, ugyanis az autók több mint 45 százalékát adták, szemben a tavalyi 39 százalékos részesedésükkel.

A magánszemélyek körében legnépszerűbb autók listája is alaposan átrendeződött: a rangsort évek évek óta felváltva vezető két Suzuki - a Vitara és az SX4-S-Cross - is benne van ugyan top10-ben, de hátrébb kerültek. A Suzuki-modellek gyengébb helyezése részben azzal magyarázható, hogy a márka ebben az évben már csak hibrideket árusít, ezek pedig csak január végén kapták meg az új árukat, így késéssel kezdték az idei évet.

A magyar magánszemélyek körében

a Dacia Lodgy volt messze a legnépszerűbb az idei első negyedévben: 1418 darabot vettek belőle,

ez az jelenti, hogy minden tizedik magánszemélyhez került új autó Lodgy volt. Az autó sikerének oka egyrészt, hogy eleve az egyik legalacsonyabb áron elérhető autók közé tartozik, másrészt a nagycsaládosok autóvásárlási programjában a legolcsóbb hétüléses. Amikor még nem volt állami támogatás a hétülésesekre, mindössze 355 darab adtak el belőlük a magyarországi kereskedők.

A Lodgy mögött második helyen a Toyota Yaris áll 765 autóval. A Renault Cliónak a nemrég megjelent új verziója pedig a harmadik helyre került 596 darabbal.

A Suzuki Vitara és SX4-S-Cross a hatodik és hetedik helyre került, előbbiből 449 darabot, utóbbinál 436 vásároltak.