Nyitókép: Wikipédia

Tervezési szakaszba lép az M8-as gyorsforgalmi, ez lesz az útvonala

Infostart
2019. június 25. 19:50
Kétszer két sávos összeköttetés Kecskemét és az M7-es között - gyakorlatilag besegít a Budapestet elkerülő M0-s déli szektorának.

Indulhat a mintegy 50 kilométer hosszú, 2x2 sávos M8-as gyorsforgalmi út tervezése - közölte honlapján a Magyar Építők. Az út Kecskemétet Dunavecsén és Dunaújvároson át köti össze az M7-essel.

Négy cég dolgozhat a munkán, az Unitef-83 Műszaki Tervező és Fejlesztő Zrt., a Főmterv Mérnöki Tervező Zrt., az Utiber Kft. és a Tura-Terv Kft., a munkáért 7,8 milliárd forintot kap az uniós közbeszerzési adatok szerint. A megbízás a kiviteli terveken kívül magába foglalja a környezeti hatástanulmány és tanulmányterv, valamint az engedélyezési tervek készítését is.

Összesen egy darab autópálya-csomópontja lesz, hat egyéb csomópontja, egy komplex pihenője és két egyszerű pihenője lesz.

A forgalmi sáv szélessége 3,5, a középső elválasztó sáv szélessége 3, a padkaszélesség 1,5, a burkolatszélesség: 2x8 méter lesz.

Az M8-as Székesfehérvár "alatt" éri el majd az M7-es autópályát, ide új csomópont épül. Innen tovább már ma is 2x2 sávos út vezet Veszprémig, de cél az osztrák határ elérése Szentgotthárd környékén.

Egy kis szakasz már kész is van az új dunaújvárosi híddal együtt.