Nyitókép: Pixabay

Elgáncsolják a nagy Facebook-adó ötletét

Infostart
2019. március 11. 18:34
Négy uniós ország is a nagy technológiai cégek uniós adóztatása ellen szavaz majd, mert kevesli az elérhető adóbevételt.

Évek óta folyik a vita az Európai Unióban arról, hogyan adóztassák meg azokat a digitális nagyvállalatokat, mint a Google vagy a Facebook, amelyek komoly profitot termelnek az EU-ban, de a nyereségük után nem sok adót fizetnek. Egyelőre azonban még Európában sem könnyű konszenzust létrehozni a kérdésben.

Főként Franciaország és Németország áll annak a kezdeményezésnek az élén, amely egységes szabályokat vezetne be az Európai Unióban a tech cégek digitális szolgáltatásainak megadóztatására. Az eredeti ötlet szerint a cégek minden olyan bevételére adót vetettek volna ki, amelyhez az ügyfeleik adatainak felhasználásával jutnak, több uniós ország ellenállása miatt azonban egy lényegesen kisebb hatású tervezetről folyt az elmúlt hónapokban az egyeztetés az EU-ban, csak az ügyféladatok felhasználásával szerzett reklámbevételekre vonatkozna az adó, de erről sem tudnak egyhangú döntést hozni a tagországok - írja a Portfolio egy, a Handelsblatt birtokába jutott előkészítő dokumentum alapján.

Eszerint négy uniós ország,

Írország, Dánia, Svédország és Finnország is az uniós digitális adó ellen fog voksolni a keddi szavazáson,

mert azon túl, hogy nem európai, hanem globális megoldásra lenne szükség, az uniós adóból származó bevételek és az ügyintézés, a beszedés költségei nem állnak arányban egymással. Az adót azoktól a vállalatoktól szednék be, amelyek évente globálisan legalább 750, az EU-ban legalább 50 millió euró bevételt érnek el. Az Európai Bizottság azzal számol, hogy évente 800 millió és 1,1 milliárd euró közötti bevételt hozhatna EU-szinten a bevételekre kivetett 3 százalékos adó.