- Több mint tízezer jármű halmozódott fel Ingolstadtban az Audi-sztrájk miatt
- Parragh László szerint lehetetlent kérnek az Audi sztrájkoló alkalmazottai
- Folytatódik a sztrájk a győri Audiban
- A pozsonyi Volkswagen termelését is befolyásolja a győri Audi-sztrájk
- Gazdasági folyamatok ütközőzónájába kerültek az Audi-dolgozók
A 15 hónapra kötött megállapodás elemei:
- 18 százalék alapbéremelés, de minimum 75 ezer forint havonta,
- 400 ezer forint a cafeteria összege 2019-re és 2020-ra is,
- a lojalitás bónusz az ötödik évtől jár, 6 ezer forinttól indul, és évenként 1500 forinttal emelkedik
- a jubileumi bónusz a 10. évben egyszeri 100 ezer, a 15. évben egyszeri 150 ezer, a 20. évben pedig egyszeri 200 ezer forint. A 25. évben egy havi munkabér jár.
- minden munkavállaló számára havonta legalább egy teljes szabad hétvége május 1-jétől.
A cég közölte: az Audi Hungaria igazgatósága a bértárgyalási időszak alatt célul tűzte ki, hogy egy mindkét fél számára elfogadható megállapodás szülessen, amely hozzájárul munkatársaink elégedettségéhez, biztosítja az Audi Hungaria gazdaságosságát, és garantálja a munkahelyek hosszú távú biztonságát az Audi Hungariánál.
"A megállapodás után a sztrájk 2019.01.30-án az esti órákban befejeződik, a termelés az Audi Hungaria minden gyártóterületén újra elindul.˝
Szimacsek Tibor, az AHFSZ elnökségi tagja elmondta, elégedett a megállapodással. A dolgozók összefogtak a sztrájk alatt, és kitartottak a szakszervezet mellett, a sztrájkban részt vevők kezdeti 4000-4500 fős létszáma hétfőn ötezrre emelkedett - tette hozzá.
A szakszervezet egy hetes sztrájkot hirdetett múlt csütörtökön, a munkabeszüntetés idejére leállt a termelés Győrben, az ebből adódó motorhiány miatt pedig leállt a gyártás az ingolstadti központi üzemben is.
A győri székhelyű Audi az Audi- és Volkswagen konszern központi motorszállítója. A vállalatnál tavaly mintegy hatezer ember naponta több mint 8 800 motort gyártott a Volkswagen konszern 31 járműgyártó telephelye számára.
Győrben gyártják az Audi A3 Limousine és Cabriolet, az Audi Q3, valamint az Audi TT Coupé és TT Roadster modelleket. 2006 óta az Audi Hungaria számos alumínium karosszériaelemet szállít különböző Volkswagen konszernmárkák számára. Jelenleg mintegy 13 ezer embert foglalkoztat.