Debrecen - infrastruktúrája, logisztikai kapcsolatai és a BMW meglévő beszállítói hálózatának elhelyezkedése miatt - ideális helyszín az autógyártó csoport gyártókapacitásának bővítésére - közölte a BMW. A környék szakképzett munkaereje szintén jelentős előny volt a helyszín kiválasztáskor. Az ezer új gyári munkahely mellett számos új munkalehetőség lesz a beszállítóknál és egyéb szolgáltatóknál - írták.
A beruházás értéke meghaladja majd az egymilliárd eurót, az új üzemben akár évi 150 ezer járművet gyárthatnak majd.
Oliver Zipse, a BMW Group Igazgatótanácsának gyártásért felelős vezetője hangsúlyozta, a jövőben a BMW Group minden európai üzeme képes lesz elektromos és hagyományos meghajtású modellek előállítására. A debreceni gyáregység képes lesz ugyanazon a soron hagyományos robbanómotorral és elektromotorral ellátott járművek előállítására - tette hozzá.
Harald Krüger, a BMW Group igazgatótanácsának elnöke kiemelte, a BMW Group új gyáregységének létrehozása segíti majd a cég globális növekedését, és erősíti pozícióját Európában, egyensúlyt teremtve így az ázsiai, amerikai és az európai kontinens gyártóbázisai között.
Sokat számított a repülőjárat is
Papp László (Fidesz-KDNP) hangsúlyozta: hosszú és küzdelmes verseny alapján lett Debrecen a legjobb.
Az elmúlt évek gazdaságfejlesztési törekvései, döntései, mint a Debrecen-München közötti menetrendszerű légi járat elindítása, a repülőtér-fejlesztés, a befektetésösztönzési program elindítása, a szervezeti háttér biztosítása az EDC önkormányzati cégen keresztül, a nemzetközi iskola építésének programja mind-mind fontos elemei voltak a mai bejelentésnek - mondta.
"Meggyőződésem, hogy Debrecent teljes egészében dinamizálni fogja a BMW és a város együttműködése" - fejtette ki a polgármester, hozzáfűzve: új munkahelyek jönnek létre nemcsak az autóiparban, hanem számos más szektorban.
A beruházás a szolgáltatásoktól kezdve dinamizálni fogja az oktatást, miután a legmagasabb szintű technológia és technológiai tudás érkezik a városba - közölte a polgármester.
"Ez az a pillanat, amikor újra kell gondolnunk a Debrecen jövőjéről alkotott elképzeléseket.
Büszke vagyok arra, hogy Debrecenben élhetek, egy olyan városban, amely sikeres és alkalmas, hogy olyan, a világgazdaság szempontjából is kiemelkedően nagy szereplőkkel, mint a BMW, együtt tudjon működni" - mondta Papp László.
Az MTI érdeklődésére hozzátette: a következő időszak legfontosabb tennivalója a fejlesztési terület előkészítése és az oktatásfejlesztési feladatok megoldása, de át kell gondolni a város következő éveinek fejlesztési és gazdaságfejlesztési stratégiáit is.
Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter kedden Budapesten jelentette be, hogy gyárat épít a BMW német autógyártó vállalat Debrecenben. A tárcavezető elmondta: a város melletti 400 hektáros területen a legmodernebb autóipari gyártási technológiákkal, egy gyártósoron állítanak elő hagyományos és elektromos meghajtású autókat.
A tárcavezető hangsúlyozta: most egy újabb nagy sikerről számolhatnak be, hiszen amikor a világ egyik legnagyobb, legsikeresebb és legmodernebb autógyártója úgy döntött, hogy Európában növeli a termelési kapacitásait, Magyarországot választotta.
A céggel 14 hónapja tárgyalnak, a BMW több európai várost is megvizsgált lehetséges helyszínként - közölte.
A BMW csaknem százmilliárd eurós bevételt ért el 2017-ben
Az 1916-ban alapított BMW AG (Bayerische Motoren Werke) prémium kategóriás személygépkocsik és motorkerékpárok gyártásával foglalkozik.
A BMW AG Németország mellett még az Egyesült Királyságban, Kínában, Indiában, Brazíliában, Thaiföldön, Malajziában Egyiptomban, Dél-Afrikában, Hollandiában, Ausztriában, Oroszországban és az Egyesült Államokban rendelkezik gyártó, bérmunkában gyártó, illetve összeszerelő üzemekkel. Mexikói üzeme 2019-ben kezdi meg a termelést.
Világszerte 43 érdekeltséggel és pénzügyi szolgáltató részleggel, 31 gyártó- és összeszerelő üzemmel és 16 kutatási-fejlesztési központtal rendelkezik a BMW.
A BMW AG tulajdonában vannak még a BMW autómárka mellett a Mini és a Rolls-Royce márkák is.
A BMW a június végéig tartó hat hónapban az egy évvel korábbinál 1,8 százalékkal több, 1 millió 242 ezer 500 autót adott el világszerte és ezzel értékesítési rekordot állított be. Európában június végéig 1,2 százalékkal 560 ezerre növelte eladásait a BMW.
Tavaly a BMW 2,463 millió autót értékesített világszerte, 4,1 százalékkal többet, mint 2016-ban. Legfontosabb piacán, Európában a BMW tavaly 1,1 millió autót adott el, forgalmának 45 százalékát. Motorkerékpár eladásai tavaly 13,2 százalékkal 164 ezerre emelkedtek. 2017 végén a BMW 130 ezer alkalmazottat foglalkoztatott világszerte, 4,2 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. Elektromos autót a BMW tavaly 103 ezret értékesített, 65,6 százalékkal többet, mint 2016-ban.
Összehasonlításképpen: a Daimler prémium személyautó márkájából, a Mercedes-Benzből 2,373 millió autót értékesített 2017-ben, 8 százalékkal többet, mint az előző évben. A Volkswagen prémium márkájából, az Audiból pedig 1,878 millió autót adtak el 1,867 millió után.
A BMW csoport értékesítési árbevétele 2017-ben 98,7 milliárd euró volt az előző évi 94,2 milliárd euró után.
Az adó- és kamatfizetés előtti (EBIT) eredmény 9,880 milliárd euróra emelkedett 9,386 milliárd euróról. Nettó nyeresége 8,7 milliárd euróra nőtt az egy évvel korábbi 6,9 milliárd euróról. Egy törzsrészvényre jutó nyeresége 13,12 euróra emelkedett 10,45 euróról.
Július elején a német BMW és a kínai Great Wall Motor autógyár a BMW Mini márkája új elektromos modelljeinek gyártásával foglalkozó közös vállalat létrehozásáról írt alá szerződést.
A Németországban megépülő kínai akkumulátorgyár első ügyfeleként a BMW egymilliárd eurós megrendelést adott a CATL vállalatnak akkumulátorok szállítására. A BMW július elején Li Ko-csiang kínai miniszterelnök berlini látogatása alkalmából bejelentette, hogy 2021-től másfél milliárd euró értékben vásárol akkumulátor-cellákat a CATL erfurti üzeméből.