Nyitókép: pexels.com

Ha használja a céges levelezést, ezt tudnia kell

Infostart / InfoRádió - Sipos Ildikó
2018. március 24. 14:20
Szabályoznia kell a munkahelyi elektronikus levelezés kezelését és ellenőrzését a munkaadónak. Például azt is, hogy lehet-e használni magáncélra a céges email fiókot. A részletekről Szopkóné dr. Horváth Ildikó ügyvédet kérdeztük.

A munkaadótól függ, hogy ki, mire használhatja a céges emailt. Ha úgy dönt, hogy engedélyezi, érdemes erre belső szabályzatot készíteni - hangsúlyozta a WTS Klient partnere.

A szabályzatnak alapvetően 4 fő területet kell lefednie:

  • rögzíteni kell, hogy a munkavállaló a munkavégzés céljából használt email fiókot csak munkára, vagy magáncélra is használhatja
  • tartalmaznia kell a biztonsági másolat szabályait
  • emailek törlésének menetét
  • az ellenőrzés szabályait részletesen ismertetni kell a munkavállalóval.

Szopkóné dr. Horváth Ildikó felhívta a figyelmet arra, hogy a munkáltató jogosult ellenőrizni a céges levelezési rendszert, de tudatni kell, hogy milyen módon teszi ezt.

Ha úgy dönt, hogy engedélyezi a magáncélú levelezést, figyelni kell arra, hogy ezekbe az emailekbe ne tekintsen be.

A magáncélú levelezés esetében gondoskodni kell arról is, hogy olyan tárhelyre kerüljön, ahonnan nem készül majd biztonsági mentés.

A témáról az InfoRádió Vállalatok és Piacok című műsorában volt szó, a felvételt online meghallgathatják.


KAPCSOLÓDÓ HANG:
Munkahelyi emailek
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást