„A GVH eljárásai nyomán rendkívül nagy mennyiségű adat keletkezik, ezeket mind kezeljük, illetve tároljuk” – mondta az InfoRádiónak Basa Andrea, a hivatal sajtószóvivője. Ezidáig arra volt lehetősége az ügyfeleknek, hogy online időpontfoglalás után a helyszínen tudtak betekinteni az adott akta irataiba. Most azonban lehetőség nyílt arra, hogy magát az iratbetekintést is tudják otthonról végezni egy virtuális adatszoba segítségével.
Azokba az iratokba tudnak betekinteni, amelyekhez jogosultságuk van, így például egy GVH előtt eljáró jogi képviselőnek lehetősége van megnézni az üggyel kapcsolatos dokumentumokat. Az azonosítás az ügyfélkapu rendszerén keresztül történik, ezen keresztül biztosítják a belépést az adatszobába.
A megtekintésen túl lehetőség van az iratok, fájlok lementésére, nyomtatására, illetve egyszerű vagy hiteles másolatok igénylését is lehetővé teszi a rendszer – tájékoztatott a szóvivő.