„Akik maguk készíti el az adóbevallásukat, nagyon nagy arányban felajánlják az egy százalékot is, míg akik nem maguk készítik el, az átlagosnál jóval rosszabb arányban ajánlják fel azt” - osztotta meg tapasztalatait a cég ügyvezetője.
Kifejtette:
„aki maga tölti ki az adóbevallását, 80 százalékban ajánlja fel az egy százalékot, míg akinek az adóhatóság készítette el, csak körülbelül 30 százalékban ajánlja fel azt”.
Miha Tamás szerint valószínűleg idén többen lesznek azok, akik egyszerűen meg sem nézik az adóbevallásukat, amit a NAV elkészített a számukra. Az esetükben minimális az esély arra, hogy az egy százalékot felajánlják.
„Bár meg kell jegyeznünk, hogy az egy százalékot felajánlók nagyon lojálisak, ebben azért bízhatnak a civil szervezetek” - tette hozzá a civilkommunikációval foglalkozó cég ügyvezetője.
„Az egy százalékot rendszeresen felajánlók 60 százaléka ugyanis hűséges”
- közölte a kutatás eredményeit Miha Tamás, aki szerint ez reményt adhat arra, hogy nem fogják elfelejteni őket még akkor sem, ha az adóbevallásukra rá sem akarnak nézni.
„A legtöbb egyszázalékos felajánlás mögött személyes érintettség van.
Akik pedig nem ajánlják fel, főként a bizalmatlanságra szoktak hivatkozni”
- mondta a vezető.
Éppen ezért Miha Tamás szerint a civil szervezeteknek még erőteljesebben kellene kommunikálniuk, és az eredményességüket kellene bizonyítaniuk, ezzel lehet ugyanis leépíteniük ezt a bizalmatlanságot.
„Persze olyanok is vannak, akik még mindig nem tudnak erről a lehetőségről, vagy pedig egyszerűen elfelejtik azt. Ezért impulzusokat kell adni és mozgósító kampányokat kell indítani” - tanácsolta a Humán Dialóg ügyvezetője.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló hírekről, vagy elmondaná a véleményét, lájkolja az InfoRádió Facebook-oldalát!