„A felmérés eredménye teljesen összhangban van az ingatlanpiacon tapasztalható élénküléssel. Merthogy a válaszadók közel fele mondta azt, hogy egy éven belül tervezi, hogy ingatlant vásárol, vagy korszerűsíti, bővíti, csinosítja a régi házat vagy lakást, amiben él” - mondta Smid Beáta.
Hozzátette: nyilvánvaló, hogy a beruházandó összeg miatt inkább lakásvásárlásban gondolkodnak az emberek, nem pedig házvásárlásban.
„De ha az új-használt relációban vizsgáljuk, akkor a válaszadók 73 százaléka mondta azt, hogy használt lakást vásárolnának” - közölte.
„Csak a megkérdezettek 12 százaléka mondta azt, hogy építkezésbe kezdene, és mindössze 8 százalékuk mondta azt, hogy bővítené azt a házat, amiben él” - részletezte az Unicredit Bank marketing és kommunikációs igazgatója.
„A legtöbben 5 és 10 millió forint közötti hitelkeretet vennének fel ingatlanvásárláshoz. A válaszadók 33 százaléka úgy nyilatkozott, hogy amikor megtervezi, hogy a család bevételéből mekkora összeget tud stabilan folyamatosan hiteltörlesztésre fordítani, akkor a leginkább a 25-50 ezer forint közötti havi törlesztőrészletet jelölték meg” - ismertette.
Minden negyedik válaszadó mondja azt, hogy érdeklődik a családi otthonteremtési kedvezményért.
Kiemelte, hogy adataik szerint a meglévő gyermekek száma jelentősen befolyásolja azt, hogy ki mennyire érdeklődik a CSOK iránt.
„Azoknál a házaspároknál vagy kapcsolatokban, ahol még nincs gyerek, a párok egyötöde venné igénybe, ahol pedig már van egy gyermek, ott az egyharmaduk. A kétgyermekes pároknál már közel 40 százalék gondolkodik abban, hogy a CSOK felvétele irányába indul el. Ahol pedig már megvan mind a három gyermek, ott a családok csaknem háromnegyede úgy nyilatkozott, hogy felvenné a CSOK-ot” - közölte Smid Beáta.
„A kutatás eredményei azt mutatják, hogy sokkal reálisabban mérik fel a válaszadók azt, hogy milyen anyagi terheket képesek vállalni, körültekintőbben tervezik azt, hogy hányféle forrásból szedik össze azt az összeget, amit a lakásvásárláshoz vagy felújításhoz szükséges, és óvatosan nyilatkoznak a családtervezéssel kapcsolatban is” - összegezte a tapasztalatokat az Unicredit Bank marketing és kommunikációs igazgatója.