A hazai televíziós műsorszolgáltató piac számottevően átalakult az elmúlt évtizedekben, a változásokat az új technológiák megjelenése mellett a műsorválaszték jelentős bővülése, a csökkenő nézőszámmal párhuzamosan növekvő tévézésre fordított idő, illetve az előregedő nézőréteg jellemezte - derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) frissen közzétett statisztikagyűjteményéből.
Az adatokat idéző hwsw kiemelte, hogy
1997 óta egyre több időt töltünk a képernyők előtt, a napi fogyasztási idő 3 óra 42 percről 4 óra 49 percre emelkedett.
az utóbbi évtizedekben több mint egymillió néző tűnt el a képernyők elől, ugyanakkor akik továbbra is kitartottak mellette – elsősorban az idősebb generáció tagjai –, jellemzően rendkívül sokat ülnek a tévékészülékek előtt, nekik az elmúlt 25 évben majdnem három órával növekedett a tévéfogyasztási idejük.
Ennek köszönhető, hogy összességében több mint egy órával nőtt a tévénézésre fordított idő a négy év feletti lakosságon belül. A műszeres mérés kezdetétől, 17 éven át naponta több mint hétmillió négy éven felüli nézőt vonzottak a tévéműsorok, majd 2014-ben jött a trendforduló, ekkor kezdett erodálódni a közönség, melyben csak 2018 és 2020 hozott némi emelkedést.
Érdekesség még, hogy 1997-ben csupán 19 magyar nyelvű csatorna közül választhatott az érdeklődő közönség, mára a piac fragmentációjának köszönhetően közel 120 magyar nyelven sugárzó adó érhető el.