Nyitókép: MTI/AP/Kamran Dzsebreili

Lebukott Elon Musk: Joe Biden népszerűségére féltékeny a Twitter ura

Infostart
2023. február 16. 09:24
A Super Bowl alatt a Twitterre írt bejegyzésének népszerűségét messze túlszárnyalta egy Joe Biden-poszté, mérnökeit azonnal ráküldte az algoritmusra.

A Platformer techoldal számolt be elsőként arról, hogy 80 mérnökből álló csapatot dolgoztatott meg Elon Musk, a cég vezérigazgatója azért, hogy az algoritmus az ő twittjeit emelje ki jobban.

Az utasítást azt követően adta ki, hogy a Super Bowl alatt írt bejegyzése közel sem generált akkora érdeklődést a platformon, mint Joe Biden amerikai elnök twittje. A The Guardian azt írja, a techlap mindezt belső dokumentumokból, illetve a Twitter dolgozóival készített interjúkból tudta meg.

Éjjel érkezett a kérés

Joe Bidennek 37 millió követője van a Twitteren, az általa írt bejegyzés 29 millió megtekintést generált, míg a 128 millió követővel rendelkező Elon Musk bejegyzése kicsivel több mint 9,1 millió emberhez jutott csak el.

Musk unokatestvére, James, aki szintén a Twitternél dolgozik, hétfő éjjel fél háromkor írt üzenetet a Twitter Slack-csevegőcsoportjába:

arra kérte az összes programozni tudó alkalmazottat, hogy segítsenek.

A mérnökök új algoritmust hoztak létre, amely mesterségesen ezerszeresére növelte Musk twittjeinek láthatóságát, így biztosítva, hogy 128,9 millió követőjének több mint 90 százaléka lássa azokat. Azon Twitter-felhasználók közül, akik nem követik Muskot, szintén sokan láthatták bejegyzését az alkalmazás kezdőlapjának ajánlófelületén keresztül.

Mániákusan érdekli, hányan olvassák

Musk látszólag megerősítette, hogy mire kérték a mérnököket, mivel egy mémet posztolt, amely követőinek a bejegyzések olvasására való kényszerítéséről szól.

Arról is írt a Twitteren, hogy a mérnökök változtatásokat alkalmaznak az algoritmusban.

A Twitter vezére sokak szerint megszállottan figyeli, hányan olvassák bejegyzéseit, és állítólag azért rúgott ki egy vezető mérnököt, mert az közölte vele, hogy twittjeinek organikus elérése csökkent, az embereket ugyanis egyre

kevésbé érdekli a cég kiszámíthatatlan vezérigazgatója.

Januárban arra panaszkodtak a Twitter felhasználói, hogy alapértelmezett feeddé vált számukra a Twitter nekik ajánlott bejegyzéseinek folyama – azért, hogy Musk bejegyzései több emberhez juthassanak el.

Év végéig leadja posztját a cégnél

A céget 2022 októberében felvásároló Elon Musk számos változtatást hajtott már végre a Twitternél.

Visszaengedte a platformra Donald Trumpot, bevezette az előfizetéses rendszert, és visszavonta platform API-jához, azaz az alkalmazásprogramozási interfészhez való szabad hozzáférést.

Ígérete szerint az év végéig megtalálja utódját a Twitter vezérigazgatói székében.

A Twitter-alkalmazottak nyomasztó környezetről számoltak be a vállalatnál, amely 2022 novemberében elbocsátotta alkalmazottainak közel felét. Akkor Musk megvédte a leépítéseket és más költségcsökkentő intézkedéseket, mondván, hogy a vállalat napi 4 millió dollárt veszít.

(Nyitóképünkön Elon Musk videokapcsolaton keresztül szólal fel a Dubaiban zajló nemzetközi kormányzati csúcstalálkozón 2023. február 15-én.)