Az olasz hatóságok már nemcsak az új-zélandi kapitány, hanem a személyzet két brit tagja, a hajó főgépésze és a végzetes éjszakán őrségben lévő matróz ellen is nyomoznak a szicíliai partoknál elsüllyedt luxusjacht ügyében, de látókörbe került egy harmadik legénységi tag is - írja az Index a Daily Mailre hivatkozva.
A gyanú:
- hanyagságból előidézett hajótörés
- többrendbeli emberölés.
A kapitány egyelőre hallgat, joga van hozzá.
A 22 éves Matthew Griffiths neve így már olvasható az 56 éves brit Tim Parker-Eaton és az 51 éves új-zélandi kapitány, James Cutfield nevét is felvonultató listán
A 30 millió fontot (14 milliárd forint) érő hajó incidensében hét ember halt meg augusztus 19-én.
Életét vesztette
- az 59 éves brit technológiai mágnás, Mike Lynch,
- 18 éves lánya, Hannah,
- a Morgan Stanley főnöke, Jonathan Bloomer
- és felesége, Judy,
- a Clifford Chance partnere, Chris Morvillo
- és felesége, Neda,
- valamint Recaldo Thomas, a fedélzeti szakács.
Griffiths lehetett az őr a hajnali 4 órai katasztrófa bekövetkeztekor. A vihar 10 perccel korábban tört ki, a hajó 4.06-kor tűnt el a habokban. A helyi jelentések szerint azonban a legénység csak 4 óra 34 perckor lőtt ki egy piros jelzőrakétát a mentőcsónakból.
Az egyik legfontosabb kérdés, amellyel az ügyészek foglalkoznak, hogy a legénység egy kivételével hogyan élhette túl a katasztrófát, miközben hat utas is meghalt.
A vizsgálat hónapokig is eltarthat. A Bayesiant ki fogják emelni a vízből, ettől remélik, hogy sok kérdésre választ lehet majd kapni.
A tragédiát követően Giovanni Costantino, a jachtot építő Perini Navi tulajdonában lévő Italian Sea Group vezérigazgatója azt állította, hogy „emberi hiba” vezetett a süllyedéshez, mivel a legénység nem volt „felkészülve” a viharra, és „a vízzáró rekeszek ajtajait nyitva hagyták”.
Az 56 méteres Bayesian jelenleg 50 méter mélyen fekszik Porticello közelében, és egyre nagyobb aggodalomra ad okot a fedélzeten lévő több mint 18 000 liter üzemanyag, ami környezeti katasztrófát okozhat.