Nyitókép: MTI/EPA/Perini Navy Press Office

Még egy jel mutat arra, hogy legénységi szabotázs lehetett a luxushajó tragédiája

Infostart
2024. augusztus 29. 10:27
Már a mentőcsónakból, és jóval a süllyedés után lőtték ki az első segélykérő rakétát, a személyzet nagy számban úszta meg, VIP-utasok lelték a halálukat.

Az olasz hatóságok már nemcsak az új-zélandi kapitány, hanem a személyzet két brit tagja, a hajó főgépésze és a végzetes éjszakán őrségben lévő matróz ellen is nyomoznak a szicíliai partoknál elsüllyedt luxusjacht ügyében, de látókörbe került egy harmadik legénységi tag is - írja az Index a Daily Mailre hivatkozva.

A gyanú:

  • hanyagságból előidézett hajótörés
  • többrendbeli emberölés.

A kapitány egyelőre hallgat, joga van hozzá.

A 22 éves Matthew Griffiths neve így már olvasható az 56 éves brit Tim Parker-Eaton és az 51 éves új-zélandi kapitány, James Cutfield nevét is felvonultató listán

A 30 millió fontot (14 milliárd forint) érő hajó incidensében hét ember halt meg augusztus 19-én.

Életét vesztette

  • az 59 éves brit technológiai mágnás, Mike Lynch,
  • 18 éves lánya, Hannah,
  • a Morgan Stanley főnöke, Jonathan Bloomer
  • és felesége, Judy,
  • a Clifford Chance partnere, Chris Morvillo
  • és felesége, Neda,
  • valamint Recaldo Thomas, a fedélzeti szakács.

Griffiths lehetett az őr a hajnali 4 órai katasztrófa bekövetkeztekor. A vihar 10 perccel korábban tört ki, a hajó 4.06-kor tűnt el a habokban. A helyi jelentések szerint azonban a legénység csak 4 óra 34 perckor lőtt ki egy piros jelzőrakétát a mentőcsónakból.

Az egyik legfontosabb kérdés, amellyel az ügyészek foglalkoznak, hogy a legénység egy kivételével hogyan élhette túl a katasztrófát, miközben hat utas is meghalt.

A vizsgálat hónapokig is eltarthat. A Bayesiant ki fogják emelni a vízből, ettől remélik, hogy sok kérdésre választ lehet majd kapni.

A tragédiát követően Giovanni Costantino, a jachtot építő Perini Navi tulajdonában lévő Italian Sea Group vezérigazgatója azt állította, hogy „emberi hiba” vezetett a süllyedéshez, mivel a legénység nem volt „felkészülve” a viharra, és „a vízzáró rekeszek ajtajait nyitva hagyták”.

Az 56 méteres Bayesian jelenleg 50 méter mélyen fekszik Porticello közelében, és egyre nagyobb aggodalomra ad okot a fedélzeten lévő több mint 18 000 liter üzemanyag, ami környezeti katasztrófát okozhat.