Lázár János építési és közlekedési miniszter az év elején jelentette be azt a tíz pontból álló vállalást, amelyekkel javítanák a MÁV szolgáltatásainak színvonalát. Ezek között szerepel például, hogy 20 perces késés után visszatérítik a jegyár felét, felújítják a vasútállomásokon található összes mosdót, és az InterCity járatokat folyamatosan menet közben is takarítják. A vállalások már megjelentek a kormány hivatalos értesítőjében.
A MÁV-csoport vezérigazgatója az InfoRádióban úgy fogalmazott, a tízpontos vállalás keretében arra vállalkoznak, hogy még idén az utasok számára is érezhetően javítsák a szolgáltatási színvonalat, még az előtt, hogy a tízéves vasútfejlesztési stratégia megvalósul. Hegyi Zsolt hozzátette: az a cél, hogy vonzóvá váljon a tömegközlekedés az emberek számára. Az egyes vállalások megvalósítása közül
a késési biztosítás június elsején indul, az állomási mosdók felújítása már elkezdődött és december 31-ig be is fejeződik, az indulástól az érkezésig történő takarítást az IC-ken pedig április elsejétől biztosítják.
Bár a GYSEV szolgáltatásai jobbak, mint a MÁV-éi, Hegyi Zsolt ugyanakkor megjegyezte, hogy azt szeretnék, ha az utasok mindkét társaság esetében ugyanazzal a szolgáltatási színvonallal találkozzanak. A vezérigazgató szerint a GYSEV InterCity vonatai esetében is komfortosabbá és jobban élvezhetővé teszi az utazást, ha mindig garantált a mosdók és az utazótér tisztasága, továbbá ha az állomásokon megfelelő minőségű mellékhelyiségek vannak.
Hegyi Zsolt kiemelte, hogy még tavasszal elérhetővé válik egy új applikáció, a MÁV Plusz, amely a folyamatosan bővülő szolgáltatásokkal az év második felére lesz teljesen kész. Az alkalmazás megkönnyíti majd, hogy 20 perces késés esetén vissza lehessen igényelni a menetjegy árának ötven százalékát, illetve a tervek szerint a GYSEV vonataira is lehet majd jegyet vásárolni az applikációval.
A MÁV-csoport vezérigazgatója hangsúlyozta, hogy az Építési és Közlekedési Minisztérium hozzájárulása is szükséges ahhoz, hogy a tíz pontból álló vállalás a GYSEV szolgáltatásaira is vonatkozzon, de Lázár János már jelezte, hogy támogatja a kezdeményezést. Hegyi Zsolt szerint a GYSEV munkatársai fel vannak arra készülve, hogy teljesíteni tudják az említett vállalásokat. „Az utasok nyugodtan bízhatnak abban, hogy élvezni fogják ezeket az előnyöket, akár a MÁV, akár a GYSEV vonataival utaznak” – összegzett a vezérigazgató.