Hegyi Zsolt, a MÁV Zrt. vezérigazgatója sajtótájékoztatót tart a Keleti pályaudvaron 2024. szeptember 16-án. A társaság vezetője elmondta: az árvízi helyzet ellenére zavartalan a vasúti, illetve a távolsági buszközlekedés az országban. Egyetlen kivétel az Esztergom-Komárom vonal, amit átadtak a katasztrófavédelemnek, mert az része a védműveknek. A szakaszon vonatpótló buszok közlekednek.
Nyitókép: MTI/Lakatos Péter

Hegyi Zsolt: a MÁV és a GYSEV utasai is élvezni fogják az előnyöket

Infostart / InfoRádió - Varga Mónika
2025. március 17. 15:03
Hegyi Zsolt tájékoztatása szerint az Építési és Közlekedési Minisztérium engedélye is szükséges ahhoz, hogy a szolgáltatások színvonalának javítását megcélzó vállalások a GYSEV vonataira is vonatkozhassanak, de Lázár János már jelezte, hogy támogatja a kezdeményezést. A MÁV-csoport vezérigazgatója az InfoRádióban elmondta: mindkét társaság esetében élvezhetik majd az utasok az előnyöket.

Lázár János építési és közlekedési miniszter az év elején jelentette be azt a tíz pontból álló vállalást, amelyekkel javítanák a MÁV szolgáltatásainak színvonalát. Ezek között szerepel például, hogy 20 perces késés után visszatérítik a jegyár felét, felújítják a vasútállomásokon található összes mosdót, és az InterCity járatokat folyamatosan menet közben is takarítják. A vállalások már megjelentek a kormány hivatalos értesítőjében.

A MÁV-csoport vezérigazgatója az InfoRádióban úgy fogalmazott, a tízpontos vállalás keretében arra vállalkoznak, hogy még idén az utasok számára is érezhetően javítsák a szolgáltatási színvonalat, még az előtt, hogy a tízéves vasútfejlesztési stratégia megvalósul. Hegyi Zsolt hozzátette: az a cél, hogy vonzóvá váljon a tömegközlekedés az emberek számára. Az egyes vállalások megvalósítása közül

a késési biztosítás június elsején indul, az állomási mosdók felújítása már elkezdődött és december 31-ig be is fejeződik, az indulástól az érkezésig történő takarítást az IC-ken pedig április elsejétől biztosítják.

Bár a GYSEV szolgáltatásai jobbak, mint a MÁV-éi, Hegyi Zsolt ugyanakkor megjegyezte, hogy azt szeretnék, ha az utasok mindkét társaság esetében ugyanazzal a szolgáltatási színvonallal találkozzanak. A vezérigazgató szerint a GYSEV InterCity vonatai esetében is komfortosabbá és jobban élvezhetővé teszi az utazást, ha mindig garantált a mosdók és az utazótér tisztasága, továbbá ha az állomásokon megfelelő minőségű mellékhelyiségek vannak.

Hegyi Zsolt kiemelte, hogy még tavasszal elérhetővé válik egy új applikáció, a MÁV Plusz, amely a folyamatosan bővülő szolgáltatásokkal az év második felére lesz teljesen kész. Az alkalmazás megkönnyíti majd, hogy 20 perces késés esetén vissza lehessen igényelni a menetjegy árának ötven százalékát, illetve a tervek szerint a GYSEV vonataira is lehet majd jegyet vásárolni az applikációval.

A MÁV-csoport vezérigazgatója hangsúlyozta, hogy az Építési és Közlekedési Minisztérium hozzájárulása is szükséges ahhoz, hogy a tíz pontból álló vállalás a GYSEV szolgáltatásaira is vonatkozzon, de Lázár János már jelezte, hogy támogatja a kezdeményezést. Hegyi Zsolt szerint a GYSEV munkatársai fel vannak arra készülve, hogy teljesíteni tudják az említett vállalásokat. „Az utasok nyugodtan bízhatnak abban, hogy élvezni fogják ezeket az előnyöket, akár a MÁV, akár a GYSEV vonataival utaznak” – összegzett a vezérigazgató.

KAPCSOLÓDÓ HANG:
MÁV-vezérigazgató: a 10 pontos vállalásnak vonatkoznia kell a GYSEV-re is
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást