Nyitókép: Ekaterina Molchanova/Getty Images

Rókusfalvy Pál: van néhány magyar szőlőfajta, amely kitörési pont lehet a nemzetközi piacokon

InfoRádió
2024. április 23. 11:53
A Hungarian Wine Summit, az év legnagyobb nemzetközi borszakmai találkozója, amelynek fő célja, hogy a magyar borászoktermékeit eljuttathassák Európán kívül Észak-Amerikába és Ázsiába is. A magyar bor exportjának lehetőségeiről és a hazai bortermesztés helyzetéről Rókusfalvy Pál nemzeti bormarketingért felelős kormánybiztos nyilatkozott az InfoRádiónak.

Vasárnap kezdődött Magyarország legnagyobb nemzetközi borszakmai találkozója, melyre 100 olyan véleményformáló, Master of Wine, Master Sommelier, influenszer, buyer érkezett, aki a világban "értelmezni" és eladni tudja a magyar borokat – mondta az InfoRádióban Rókusfalvy Pál nemzeti bormarketingért felelős kormánybiztos. Hozzátette: az általuk detektált öt (elsődleges és másodlagos) célpiacról hívták ezeket a szakembereket, akikhez elhozták a körülbelül 100, legfontosabb exportlehetőségekkel rendelkező magyar borászatot.

A vendégek mintegy 400 különböző tételt, különböző fajta borokat kóstoltak meg.

"A mi feladatunk az, hogy ezeket a magyar borokat minél értékesebben el tudjuk adni a világban a megfelelő piacainkon" – fogalmazta meg a szakember.

Az új világi borok "támadják Európát", elárasztják az európai piacot, amelyek nehezítik a hazai borok külföldi értékesítését. Rókusfalvy Pál szerint jók a magyar borok esélyei, de strukturáltan kell dolgozniuk, szem előtt tartva, hogy mit szeretnének elérni. Meg kell találniuk a hatékony módokat arra, hogy a magyar borok láthatóvá váljanak ezen a piacon.

"A saját márka felépítése a legfontosabb.

A Kárpát-medence sokszínűsége kommunikációs szempontból nem a legszerencsésebb, de vannak olyan fajtáink, amelyek a világban nagyon érdekesek.

Ilyen a kékfrankos, amely a hazai ültetvények 20 százalékán van jelen, ilyen a furmint, amelyről már régóta beszélnek a világban, illetve hozzánk kötődik a kadarka mint fajta. Ezeket a fajtákat tudjuk megjeleníteni. Nagyon jók vagyunk a világban a vulkanikus borok tekintetében – a vulkanikus talajok itt nagyon komoly minőséget tudnak biztosítani" – sorolta a kormánybiztos.

Ma már a boreladás nem feltétlen csak az importőrökön, a disztribútorokon keresztül működik. Ázsiában és az amerikai piacon is észrevehető, hogy az influenszerek, az online világ átvette az értékesítési feladatokat – emelte még ki.

Az elmúlt 30 év legnagyobb problémája azonban az, hogy itthon a szőlő hazai felvásárlási ára nagyon alacsony maradt, így sokan felhagynak a termesztésével.

(A teljes interjút alább meghallgathatják.)


KAPCSOLÓDÓ HANG:
Komoly exportlehetőségei vannak a magyar bortermelőknek (VARKONYI.GYULA)
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást