Mint arról korábban az Infostart is beszámolt, október végén egy hacker feltörte a Foxpost rendszerét, és váltságdíjat követelt azért, hogy ne tegye közzé vagy adja el azokat az ügyféladatokat, amikhez hozzáfért. A támadás egy előre bejelentett karbantartás során elkövetett hibák miatt történt.
A BRFK Gazdasági Bűnözés Elleni Főosztálya Orosházán ütött rajta a zsarolással gyanúsítható adathalászon - írja az Index.
A cég határozott állásponttal reagált az esetre, Bengyel Ádám, a Foxpost vezérigazgatója azt mondta:
"Nem engedünk zsarolásnak. Hisszük, hogy a zsarolásnak való engedés nem megoldás, mert fenntartja és ösztönzi a bűnözés ezen formáját".
A vezérigazgató azt is hozzátette, a vállalat minden szükséges lépést megtesz az adatok védelme és rendszerei biztonságának garantálása érdekében, szorosan együttműködik a hatóságokkal, hogy megvédje infrastruktúráját.
Az ügyfelek kiszolgálása és az üzletmenet folyamatossága mindvégig zavartalan volt, a támadó által ellopott, de nyilvánosságra nem került adatok közvetlen károkozásra nem voltak alkalmasak. Nem kerültek ki a felhasználók belépési adatai, jelszavai és a webshopok rendelési adatai sem. A Foxpost semmilyen formában nem kér bankkártya-adatokat a felhasználóktól - tette még hozzá a cég.