Nyitókép: BKK

Újabb forgalmas, belvárosi útszakaszon létesül "oszlopos" bringasáv

Infostart
2023. október 26. 15:31
A Közösségi Költségvetés nyertes projektjeként valósul meg a kerékpározás biztonságát növelő fejlesztés a Szent István körúton.

A Nyugati tér irányába a parkolósáv helyén pollerekkel védett kerékpársávot, más szakaszokon a buszok és a biciklizők közlekedését segítő közös sávokat alakítanak ki. A Nyugati tér és a Jászai Mari tér között továbbra is 2x2 forgalmi sáv áll majd az autóval közlekedők rendelkezésére. A kivitelezés az időjárás függvényében október végén, vagy november elején indulhat a Budapest Közút Zrt. megvalósításában.

A Budapesti Közlekedési Központ azt írta, a Szent István körút az egyetlen szakasza a pesti Nagykörútnak, ahol még nem létesült biztonságos kerékpáros infrastruktúra, emiatt sokan a járdán, a gyalogosok között kerékpároznak, ami nem biztonságos.

Közlésük szerint a fővárosi önkormányzat és a BKK célja, hogy a Szent István körút áteresztőképessége ne csökkenjen, ugyanakkor valamennyi közlekedési módot teljes biztonsággal lehessen használni. Ennek jegyében szervezik át a közlekedést a Szent István körúton az alábbiak szerint.

Az autóval közlekedők a jövőben is a megszokott módon haladhatnak. A Nyugati tér és a Jászai Mari tér között – a Ferenc körúthoz hasonlóan – megmarad a 2x2 forgalmi sáv. Az üzletek rakodóhelyeit a mellékutcák torkolataiba helyezik át.

Pollerekkel (oszlopokkal) védett kerékpársáv a Váci úton

A tervezés során kiemelt szempont volt a közösségi közlekedés segítése. Ezért

az Oktogon felé vezető oldalon a Nyugati tér előtt közös BKK-kerékpársávot alakítanak ki,

ennek köszönhetően a nagy forgalmat bonyolító járatok fennakadás nélkül közlekedhetnek. A Margit híd irányában a jelenlegi busz-kerékpársávot továbbra is használhatják a buszok és a kerékpározók egyaránt.

A Szent István körút egyes, ma parkolósávként használt szakaszain pollerekkel védett kerékpársávokat is kialakítanak.

Budai irányban megmarad a Visegrádi és a Tátra utca közötti busz-kerékpársáv, a Nyugati tér és a Jászai Mari téri villamosmegálló közötti hiányzó szakaszokon pedig kerékpársáv jön létre. Mindezzel a főváros és a közlekedési cég reményei szerint kevesebben fognak a járdákon kerékpározni, így a gyalogosok és a bringások is nagyobb biztonságban lesznek.

A BKK közölte: a kidolgozott terveket a Magyar Autóklub és a Magyar Kerékpárosklub is véleményezte. A szakemberek az Országos Mentőszolgálatot (OMSZ) és a megkülönböztető jelzést használó közszolgáltatókat is tájékoztatták a változásokról. A kék lámpát használó járművek számára továbbra is átjárható marad az útszakasz.