A Közlekedő Tömeg Egyesület információi szerint tíz vasúti mellékvonal bezárásról döntött a MÁV-Start és a Lázár János vezette Építési és Közlekedési Minisztérium. Mint írják, augusztus 1-jétől az alábbi vonalakon szűnik meg a közlekedés:
- 38 Nagyatád – Somogyszob
- 47 Godisa – Komló
- 78 Balassagyarmat – Ipolytarnóc
- 89 Miskolc – Tiszaújváros
- 98 Abaújszántó – Hidasnémeti
- 103 Karcag – Tiszafüred
- 114 Mátészalka – Csenger
- 121 Mezőhegyes – Újszeged
- 125 Mezőhegyes – Battonya
- 146 Lakitelek – Kunszentmárton
Az egyesület szerint döbbenetes az, hogy „a Gyurcsány- és Bajnai-kormányok által levezényelt vonalbezárási hullám után tizenöt évvel még mindig vasútvonalak bezárásában látja a jövőt az elődeihez hasonlóan a kormány”. Sérelmezik azt is, hogy „néhány nap alatt tervezik átverni a regionális vasúti közlekedés jelentős részének felszámolását”. Minderre ürügyként pedig a hodászi baleset szolgálhat.
A Közlekedő Tömeg szerint a fenti mellékvonalak bezárásával aligha enyhíthetőek a MÁV-csoport „problémái és akut járműhiánya”, miután kevesebb mint tíz jármű szabadul fel az egész országban. Szerintük „a MÁV dízelüzemű vonalait sújtó krízis” a fővonalakhoz képest jóval kevesebb pénzből is megoldható lenne, például a pályák karbantartásával, a járműállomány rendbe hozásával és használt járművek beszerzésével.
Később a MÁV is bejelentette, hogy ezeken a vonalakon ideiglenes jelleggel valóban buszok járnak majd.