Ahogy arról az Infostart hétfőn beszámolt, a vasárnap balesetet szenvedett szerelvény utolsó siklott kocsiját rakománnyal együtt, a megfelelő műszaki vizsgálat és javítás után hétfő reggelre visszahelyezték a vágányra. Ezután azonbana helyszínen üzembe állított nagy teherbírású vasúti darunak pozíciót kellett váltania, hogy a többi kocsit beemelhesse, illetve a kocsikról a konténereket átrakják vele a helyszínre küldött vasúti kocsikra.
Ez a munka zajlik most, az alábbi galériában látható, miként.
Ezután, mivel a vasúti pálya mintegy 2 kilométer hosszan megrongálódott, a sínek és a vasbetonaljak használhatatlanná váltak, helyenként új pályát kell építeni. A MÁV közlése szerint a helyreállítás a bal vágányon leghamarabb a hét második felében teszi majd lehetővé, hogy egyelőre sebességkorlátozással megindulhasson egy vágányon a forgalom.
Frissülő közlekedési információk az esettel kapcsolatban itt olvashatók.
Július 9-én kisiklott egy Szolnokról Békéscsaba-Lőkösháza irányába közlekedő tehervonat Tiszatenyő és Mezőtúr között, a Kétpó forgalmi kitérőnél. A 17 kocsis szerelvény kilenc kocsija siklott ki, nyolc vagon és a mozdony a vágányon maradt. A vagonok közül ötben szállítottak veszélyes anyagot, ezek közül négy siklott ki, egy meg is sérült. Emiatt a katasztrófavédelem szakemberei hoztak védelmi intézkedéseket és több helyi lakost átmenetileg a lakhelye elhagyására kértek. A balesetben jelentős mértékben károsodott a vasúti pálya és a felsővezeték is, a kár az előzetes számítások szerint több százmillió forint.