Tekintélyesnek tűnő fizetésért és "tartóssági bónuszért" csábítja leendő buszvezetőit, illetve marasztalja jelenlegi munkatársait a BKV. Az érintettek bruttó 500-500 ezer forintját "belépési összegnek" nevezte az InfoRádióban Szedlmajer László, a BKV autóbusz-, illetve trolibusz-üzemeltetési vezérigazgató-helyettese.
"Egy másik történet, hogy
amikor elvégzi valaki a képzést, ami egy több hónapos időszak, munkabért kap,
és tanulóként is vannak különböző sikerdíjak, ha valaki kitűnően veszi a különböző akadályokat a képzés során, az egyes képzési fokozatok után 150-150 ezer forintos bónusz jár" – ecsetelte, hozzátéve, meg kell becsülni a munkavállalót, és ezt meg is teszik.
Azt is elmondta, hogy az új buszok beszerzésénél kikérték az aktív járművezetők véleményét is.
"Minden normális üzemeltetőnek alapvető feladata, hogy kommunikáljon a munkatársaival; az elvárások pedig ismertek, légkondicionált legyen a busz, kényelmes legyen a jármű, műszakilag pedig egyszerű legyen, ne kelljen napközben különböző folyadék-utántöltéssel bíbelődni, mint a korábbi típusoknál, könnyű legyen az együttműködés a közlekedés más szereplőivel, az autóssal, a gyalogossal és a biciklistával is" – mondta.
D kategóriás jogosítványra van szükség a busz vezetéséhez, de
jelentkezni akár már B-s jogosítvánnyal is lehet.
"A lehetőség abban áll, hogy B kategóriás jogosítvány álljon rendelkezésre, aztán a BKV igyekszik abban együttműködni, hogy B-ről C-re, majd C-ről D-re képezze magát a jelentkező. Még D-s jogosítvánnyal is el kell végezni bizonyos képzéseket, de ha valakinek már megvan a D kategóriája a múltjából, azt is nagy örömmel látjuk."
A járműpark frissítéséről elmondta még, hogy tavaly 135 Euro6-os dízelautóbuszt állítottak forgalomba, és a 48 új troliból az utolsó is megérkezett Budapestre, napokon belül forgalomba is áll.
A fejlesztés nem áll meg, van még buszból százas nagyságrendben cserélendő, ezt az igényt kiszolgálva bérel majd buszokat, szám szerint 65-öt, és nem adják fel az e-autóbuszos projektet sem, 15-35 busz beszerzése várható a közeli jövőben.