Karácsony Gergely szerint a budapesti balesetek 90 százalékát az autósok okozzák. A főpolgármester közölte, hamarosan nyilvánosságra hozzák Budapest közlekedésbiztonsági stratégiáját, aminek kialakításakor ezt is figyelembe vették. Karácsony Gergely szerint a cél az, hogy Budapesten 2050-re ne legyen halálos baleset az utakon. Ennek érdekében, mint az Infostart elsőként megírta, négy állandó traffibox kihelyezéséről már döntés is született.
Ezek után a novekedes.hu megkérdezett egy szakértőt arról, hogy ez mennyire reális célkitűzés. Szloboda Tamás szerint a több traffipax is segíthetne, de a meglévő térfigyelő kamerarendszer is alkalmas lehetne sebességmérésre. Szerinte vannak a sebesség lassításának jól bevált eszközei, ilyen lehet például a fekvőrendőr, vagy a zöldhullámok praktikusabb beállítása, amely nem ösztönzi a megengedettnél nagyobb sebességre az autósokat.
A Safety Hungary üzletágvezetője egyetért a sebességkorlátozással. Úgy fogalmazott: "Egyre több európai nagyváros belvárosában vezetnek be 30 kilométer/órás sebességkorlátozást, ami természetesen roppant bosszantó a volán mögött ülve, a számok viszont azt mutatják, hogy csakugyan mérsékli a balesetek számát."
Magyarországon átlagosan 10-20 kilométer/órás sebességhatár-átlépést engednek meg maguknak a járművezetők, ami azt jelenti, hogy a "mániákus szabálykövetőket leszámítva a többség 40-50-el közlekedne ezeken a területeken" a szakértő szerint.
Fontosként említette még, hogy nemcsak az autóknak, hanem a sofőröknek is vizsgázniuk kellene. Ötletként vetette fel a rendszeres tesztelést, amely nem büntetés volna, hanem aki vállal egy ilyet, annak levonnának az esetleges büntetőpontjaiból.
Ez a fajta prevenció sajnos Magyarországon még gyerekcipőben jár – mutatott rá Szloboda Tamás.