A Netflixnél jövő elején véget vetnek az időszaknak, amikor tízmilliók vehették igénybe ingyen a világ legkiterjedtebb film streaming szolgáltatását úgy, hogy egy előfizető ismerős megosztotta velük – írja a vg.hu.
A New York Times szerint elértük az új filmek és tévésorozatok gyártásában korábban elképzelhetetlen pezsgést hozó időszak csúcsát, a "Peak TV-t", és a folytatáshoz új üzleti modellre lesz szükség.
A változtatás több, mint százmillió nézőt érint.
Az előfizetés megosztása nem ugyanabban a háztartásban élő barátokkal, ismerősökkel növekedési lehetőségektől és jövedelemtől fosztja meg a céget. A Netflix idei első negyedéves jelentéséből kiderült: több, mint egy évtized óta először előfizetőket vesztettek, a részvényárfolyam 35 százalékot zuhant, a cég piaci értéke pedig egy nap alatt 54 milliárd dollárral csökkent. Világossá vált, hogy változtatni kell.
Nem azt akadályozzák meg, hogy valaki más is hozzáférhessen egy előfizetett szolgáltatáshoz, hanem ilyenkor
az előfizető egy kódüzenetet kap, amit 15 percen belül kell érvényesítenie
– értesült a Wall Street Journal. Ezután a másik használhatja a szolgáltatást, a kódkérések azonban mindaddig érkeznek, amíg be nem fizetnek egy plusz díjat.
A teszteket Latin-Amerikában folytatják – ahol a legjelentősebb a megosztás, és sikeresnek látszanak –, de a Netflix hasonlót fontolgat bevezetni az Egyesült Államokban is. A lap úgy tudja, hogy
a változtatás Európára nem vonatkozik.
Az újítással kapcsolatban több nehézség felmerült, például nem tudják, hogyan különböztessék meg a megosztást attól az esettől, ha maga az előfizető utazik máshová.
A Netflix az előfizetés alapú internetes terjesztés úttörője, és legnagyobbja: az előfizetői száma több, mint 220 millió, amit az Amazon Prime Videó követ 200 millió, a Disney+ több, mint 160, illetve a kínai Tencent Videó és iQIYI 120, illetve 100 millió előfizetővel.
A cég nem nyújt szolgáltatást Kínában, Észak-Koreában, Oroszországban és Szíriában sem. A világ népessége nyolcmilliárd, de úgy tűnik, már nehéz tovább növekedni, pedig a streaming felfutása korábban nagyon látványos volt. A filmek piacán a streaming nagyon jelentés szereplő, de mellette még mindig ott vannak a mozik és a tévécsatornák, ugyanakkor minden jele arra mutat, hogy a teljes piacon véget ért a hőskorszak.