Halálos iramban, újabb javaslat az e-rollerek megszabályozására

Infostart
2022. szeptember 30. 10:42
A motorteljesítmény helyett a végsebesség korlátozására tesz javaslatot az egyik legnagyobb magyarországi e-roller-szolgáltató. A TIER megengedné a kerékpárutak használatát is.

Az elektromos rollerek a TIER tapasztalatai alapján a kijelölt kerékpárutakon használhatók legbiztonságosabban. Az e-rollerek átlagos sebessége a biciklisekéhez áll a legközelebb, így itt a legkisebb a különböző balesetek előfordulási valószínűsége.

Közúton, a gépjárművek között nem ajánlott az e-rollerek használata a világ vezető megosztott mikromobilitás szolgáltatója szerint.

A különböző típusú e-rollerek besorolásakor

a végsebesség szerinti kategorizálás a legcélravezetőbb megoldás.

Ez ugyanis – a teljesítményalapú besorolással szemben – lehetővé teszi a nagyobb súlyának köszönhetően stabilabb, s így biztonságosabban irányítható elektromos rollerek használatát.

A Magyarországon is működő szolgáltató szerint a német és a brit szabályokban meghatározott,

500W és 350 W közötti nominális teljesítményű motorokkal felszerelt e-rollerek

nyújtanak optimális körülményeket a biztonságos közlekedéshez a kerékpárutakon.

A teljesítmény mellett több országban a jármű súlyát is szabályozzák: Lengyelországban és Izraelben a súlyhatár 30 kg, míg Ausztriában, Belgiumban, Franciaországban, Máltán, Hollandiában, Katarban és az Egyesült Arab Emirátusban ezzel szemben nincs maximalizálva a rollerek tömege. A robusztusabb felépítésű, s ebből kifolyólag nagyobb súlyú e-rollereknek több előnye is van a TIER szerint.

Mindezek alapján a szolgáltató szerint nem érdemes az e-rollerek esetén súlylimitet meghatározni, de ha ez elkerülhetetlen, akkor a súlyhatár ne legyen alacsonyabb 55 kg-nál.