Nyitókép: MTI/Marjai János

Több szolgáltatással is meggyűlt az emberek baja, sorra mentek a békéltető testülethez

Infostart / MTI
2022. augusztus 8. 17:25
A Budapesti Békéltető Testület elé az első felében mintegy 2035 ügy érkezett – közölte az alternatív vitarendezési fórumot működtető Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara (BKIK) hétfőn.

Ismertetik, hogy a BBT-hez január 1-jétől június 30-áig mintegy 2035 ügy érkezett, döntés 2051 ügyben született, több mint 2300 ügyfélnek adtak telefonos tanácsot, emellett további több mint 2400 fogyasztót és vállalkozást e-mailben, valamint megközelítően 200 fogyasztót személyesen tájékoztattak.

A BBT összesítése szerint postai szolgáltatásokat érintő ügyek száma a webáruházi házhozszállítások népszerűsége miatt nőtt, főképp az érintésmentes kézbesítés visszaigazoló aláírásának elmaradásai miatt, de jelentős számú probléma adódott a 2021-es külföldi karácsonyi ajándékküldemények vám- és áfakötelezettségéből – írják a közleményben.

A gondot jelentettek a telefonszolgáltatók rendszerátállásai a számlázási rendszerekben, a fogyasztók nem kaptak megfelelő tájékoztatást a számlacsomagok összetételéről, a kedvezményekről, a készülékvásárlásról.

A békéltető testület által kezelt ügyek között a közüzemi szolgáltatások is jelentős arányt tesznek ki. A tapasztalatok szerint

a vállalkozások panaszkezelési eljárása gyakran felületes,

a fogyasztónak komoly gondot okoz a számlakép értelmezése, a fennálló tartozás beazonosítása, főleg az éves elszámolási számlák esetén. Több olyan ügy is a BBT elé került, ahol egy-egy adásvétel során a korábbi tulajdonos közüzemi számlatartozásai terhelték az új tulajdonost annak tudta nélkül. Ezek olyan, többnyire végrehajtásból, örökségből, ügyvéd által ellenjegyzett adásvételből adódó panaszok voltak, ahol csak utólag derült fény a tartozásokra – olvasható a közleményben.

A termékek közül leggyakrabban az általános utcai lábbelik, a bútorokkal és matracok témában fordultak a BBT-hez a fogyasztók.

(Címlapképünk illusztráció.)