A BKK közleménye szerint a tavaly ősszel megkezdett beruházás során a több mint 21 ezer négyzetméter útpálya teljes átépítése mellett erősített aszfaltburkolatot kaptak a buszmegállók, valamint azok peronjai és a járdák is.
A Petőfi híd felé vezető irányba két ivóvíz-gerincvezeték kiváltására is szükség volt – írták.
Mint olvasható, az ottani bevásárlóközpont (Allee) előtti szakaszon külön kanyarodó sávot alakítottak ki a parkolóba érkezőknek és külön a visszafordulóknak. A gyalogátkelőhelyek megvilágítása érdekében megújították a közvilágítást is.
A BKK közölte: az útfelújítással párhuzamosan az Irinyi József utcában és az Október huszonharmadika utcában létrejött a pesti nagykörúti kerékpársávok folytatása Budán, köszönhetően annak, hogy a Fehérvári úttól a Bogdánfy utca kereszteződéséig kétoldali irányhelyes kerékpársáv épült 234 méter hosszúságban.
A kerékpársávok kialakításával a gépjárműforgalmi sávok száma nem változott – írták.
Az útfelújítás a fővárosi önkormányzat 2020-2023. évi útfelújítási programjának keretében valósult meg a Budapest Közút Zrt. megbízásából. Nyílt közbeszerzés lefolytatása után a kivitelezési munkákat a Colas Út Zrt. végezte. A beruházás teljes nettó költsége 770 millió 522 ezer 831 forint volt.