Munkaerőhiánnyal küzd a turizmus, és megoldásként a belvárosi vendéglátóhelyeken, szállodákban vagy a Balatonon is egyre több lehet a vendégmunkás a következő években - írja a Napi.hu.
A portálnak a Prohuman HR-szolgáltató vállalat vezetője, Juhász Csongor elmondta, a járvány alatti lezárások sok embert sodortak megélhetési válságba, bezártak cégek. Sokan voltak, akik más területen helyezkedtek el, és az újranyitás után sem tértek vissza, így több ezer ember hiányzik a vendéglátóiparból.
További gond, hogy a környező országokból kevés olyan, angolul jól beszélő vendégmunkás érkezett, akik bevethetőek az idegenforgalmi területeken. Az ukrán, szerb vagy más közelebbi, Európai Unión kívüli országból érkező dolgozók jellemzően anyanyelvükön kommunikálva tudnak munkát vállalni, ami ebben a szektorban nem segít.
A budapesti belvárosban már nem ritka, hogy egy-egy felszolgáló nem beszél magyarul,
de ez a turisták miatt nem jelent gondot.
Juhász Csongor közölte: a Magyarországra érkező dolgozók nagyon erős „szűrőn” mennek át, először saját hazájukban, majd ide érkezve is komoly kiválasztási rendszeren keresztül ellenőrzik, hogy csak a valóban megfelelő tudással és felkészültséggel rendelkezők vállalhassanak munkát.
Csak az előzetesen akkreditált vállalatokon keresztül lehet vendégmunkásokat egyszerűsített eljárásban foglalkoztatni egyes, unión kívüli országokból és kizárólag meghatározott, kritikus munkaerőhiánnyal küzdő szektorokban.
Juhász Csongor szerint az indonéz vagy filippínó munkavállalók gondolkodásában Európa egységes megítélés alá esik, és ugyanolyan szívesen jönnek Magyarországra, mint Németországba.