Nyitókép: Keith Pisani (Facebook)

Rendszeres munkába áll a kormányzati teherszállító repülőgép - íme a részletek

Infostart / MTI
2021. december 11. 11:44
Megkezdődik a kormány által a koronavírus-járvány első hullámát követően vásárolt teherszállító repülőgép kereskedelmi üzemeltetése - jelentette be szombaton Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter.

Az Airbus A330-200F típusú gép szombat délelőtt kezdte meg kereskedelmi útját. A külügyminiszter ebből az alkalomból emlékeztetett: a pandémia kezdetén alig lehetett maszkot, lélegeztetőgépet, gumikesztyűt és egyéb, az egészségügyi védekezéshez szükséges eszközöket vásárolni, de ha sikerült is, akkor jött a következő kérdés, hogy azt mivel és mikor lehet leszállítani.

Emiatt a kormány megvásárolta az Airbus A330-200F típusú cargo gépet, amely már eddig is hatalmas szolgálatot tett, ugyanis idén mintegy 6,8 millió adag vakcinát szállított Budapestre, mindig időben - mondta. "Márpedig tudjuk, hogy aki időt nyer, életet nyer" - tette hozzá.

Már nem kell rendszeresen oltóanyagokat szállítani, így jelentős szabad kapacitása lett a repülőgépnek, ezért a héten aláírták a szerződéseket a WizzAir kereskedelmi alapú üzemeltetéséről.

"Még soha nem volt a magyar államnak állami tulajdonban lévő, magyar felségjelzésű, szélestörzsű, hatalmas kapacitással és teherbíró képességgel rendelkező, menetrendszerinti forgalomban részt vevő teherszállító repülőgépe, most már ilyen is van" - hangsúlyozta.

A gép hetente háromszor fog megfordulni Budapest és Csengtu között, amelynek nyomán a kétoldalú kereskedelmi forgalom további bővülése várható. Így az érintett magyar és kínai cégeknek már nem kell a nagy nemzetközi szállítmányozási vállalatokra várniuk - mutatott rá a politikus. (Korábban azt írta az Airportal.hu, hogy a jármű szabad áruszállítási kapacitásait a piacon egy erre szakosodott brókercég értékesíti.)

Szijjártó Péter elmondása szerint világosan mutatja a keresletet, hogy az új szerződések keretében most először felszálló gép

nagyjából tíz tonna rakománnyal indul Kínába, majd onnan ötven tonna áruval fog visszatérni, alapvetően elektronikai és autóipari alkatrészekkel.

(A repülőgép maximum 469,2 köbméter térfogatú és 68,6 tonna tömegű árut szállíthat, legnagyobb felszállótömege 233 tonna.)

Végezetül pedig a tárcavezető kijelentette, hogy ez a rugalmas szállítási lehetőség hatalmas versenyelőnyt jelent majd a magyar vállalatok számára.