Több ponton kiegészítette és korszerűsítette eddigi együttműködési megállapodását a Magyar Nemzeti Bank (MNB) és a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) annak érdekében, hogy a jegybank hatékonyabban szűrje ki a jogsértő reklámokat - tájékoztatták az intézmények szerdán az MTI-t.
Kiemelték: az együttműködés célja a két intézmény felügyelete alá tartozó hírközlési és médiapiacok, illetve a pénzügyi piacok megbízható működésének támogatása.
A közös munka keretében az NMHH rendszeres tájékoztató anyagot küld az MNB-nek az újonnan megjelenő televíziós és rádiós pénzpiaci, biztosítási, tőkepiaci és pénztári piaci tárgyú kereskedelmi közleményekről. Ha a jegybank ez alapján fogyasztóvédelmi ellenőrzési eljárást indít az adott reklám kapcsán, erről rendszeresen tájékoztatja a médiahatóságot.
A két intézmény szorosan együttműködik majd 2022. január 15. után a jogosulatlan, MNB-engedély nélkül működő pénzügyi szolgáltatókat, személyeket érintő piacfelügyeleti vizsgálatok esetén is.
A jegybank jövő évtől elrendelheti a jogosulatlan szolgáltató által közzétett elektronikus információk ideiglenes hozzáférhetetlenné tételét az elektronikus hírközlő hálózatokon. Az NMHH a jegybankkal együttműködve gondoskodik arról, hogy ez az intézkedés a leghatékonyabban teljesüljön - olvasható a közleményben.