A digitális közigazgatási megoldásokkal jelentősen csökkenthető a személyes kontaktusok száma, így az érintkezésmentes ügyintézés – különösen járványidőszakban – egészségünk megőrzésében is segítséget nyújthat. A havi 5 millió látogatót számláló magyarorszag.hu oldalon például ma már több, mint 1300 ügy érhető el, melyek közül 1100 esetében elektronikus ügyindításra is van lehetőség – hívja föl a figyelmet a NISZ Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató sajtóközelményében.
A novemberi veszélyhelyzet alatt ismét egyre többen veszik igénybe az elektronikus szolgáltatásokat a magyarorszag.hu oldalon. Az elektronikusan beküldött űrlapok száma november első három hetében már meghaladta a teljes októberi beküldés-számot. Mindemellett, a korábban közzétett elektronikus ügyintézési lehetőségeket is egyre többen kezdik el használni. Az online lakcímbejelentés szolgáltatást például november során, eddig átlagosan heti 6 ezer ügyfél vette igénybe.
Ha azonban az ügyintézés során mégis elkerülhetetlen a személyes jelenlét,
a magyarorszag.hu új időpontfoglaló alkalmazásának használatával bármely magánszemély előre lefoglalhatja időpontját
a számára leginkább megfelelő okmányirodába, kormányablakba, elkerülve ezzel a sorban állást. A pár hete elérhető új felület népszerűségét és könnyű kezelhetőségét jól mutatja, hogy míg a teljes októberi hónapban alig 20 ezren indítottak időpontfoglalást a kormányablakokba a magyarorszag.hu-n keresztül, a felhasználók november első három hetében már átlépték a 80 ezer ügyindítást.
Ehhez természetesen nagyban hozzájárul az is, hogy a veszélyhelyzet miatt 2020. november 11-től ismét csak előzetes időpontfoglalást követően van lehetőség a kormányablakokban történő személyes ügyintézésre. Másrészt, korábban ügyfélkapus bejelentkezés nélkül csak ügyfélkapu regisztrációra lehetett időpontot foglalni, most viszont – a gépjárműügyek (gépjármű átírás, forgalomba helyezés stb.) kivételével –
nincs szükség ügyfélkapus bejelentkezésre az egyes ügyekhez kapcsolódó időpontfoglaláshoz.
Az időpontfoglaló alkalmazás ide katintva közvetlenül is elérhető, de az egyes ügyintézési tájékoztatások neve mellett megjelenő „Időpontfoglalás” gombra kattintva is megtalálhatjuk – olvasható a közleményben.
A szolgáltatás használatával bármely magánszemélynek lehetősége nyílik többek között családtámogatási, egészségbiztosítási, illetve személyi okmány ügyintézésre is időpontot foglalni. Az ügycsoport és ügy kiválasztását követően megadható az ügyintézés helyszíne, illetve megtekinthetőek az elkövetkező 7 napos időszakban rendelkezésre álló szabad időpontok is. Továbbá, a bejelentkezett felhasználó más személy számára is foglalhat időpontot a foglalási mező alatt található „Más számára foglalom le ezt az időpontot” gomb kiválasztásával. Sikeres foglalás esetén már a felületen látható az ügyintézéshez kapott sorszám, illetve a foglalás adatait a rendszer a felületen megadott e-mail címre is továbbítja.
Minden Infostart-cikk a koronavírusról itt olvasható!