Nyitókép: MTI/Komka Péter

Óriási kihívás a tanároknak a hibrid oktatás

Infostart / InfoRádió - Szabó S. Gergő
2020. december 6. 19:55
Bár sokan már rutinosabbak, még most is rengeteg a kérdés azzal kapcsolatban, hogyan lehet a lehető legjobban kiaknázni a táv- vagy hibrid oktatásban rejlő lehetőségeket – mondta az InfoRádiónak a Telenor HiperSuli programjának szakmai vezetője.

Miközben még soha ennyire nem várták a diákok az évkezdést, mint idén szeptemberben, sokkal kevésbé belátható végű lett a mostani időszak, hiszen bár megvan a remény az oltásra, amelynek köszönhetően visszaállhat a normál kerékvágásba az élet, ennek időpontja korántsem biztos – fogalmazott Koren Balázs matematikatanár. Eközben

a tanárok, a diákok és a szüleik egyre fáradtabbak,

mind lelkileg, mind szellemileg, mind testileg, ennek ellenére igyekszenek helytállni. Mint ismert, a középiskolák nemrégiben online oktatásra álltak át, a tanárok pedig egyszerre kényszerülnek a tanteremben és az otthonról bekapcsolódó diákokat tanítani, megosztva a két platform között a figyelmet, ami nagy kihívás.

A szakember szerint maga a hibrid megoldás, tehát az, hogy nemcsak azokkal törődnek az oktatás folyamán, akik a tanteremben vannak, hanem azokkal is, akik otthonról, akár tartós betegség, akár bármilyen egyéb okból kifolyólag nem tudnak fizikailag részt venni az oktatásban,

olyan velejárója a mostani helyzetnek, amit jelenleg is tesztelnek. Hogy mi az, ami tud működni,

ezáltal a későbbiekben a mindennapi gyakorlatnak is a részét képezheti. Erre föl kell készülni – hangsúlyozta a HiperSuli szakmai vezetője. Tehát a mostani próbálkozás jó irány, de még nem tökéletes, és olyan eszközökre, megoldásokra lesz szükség, amelyek által az óráknak a hibrid módon történő megtartása a jövőben nemcsak egy pandémia, hanem akár egy-egy hiányzás esetén is alternatíva lehet.

Minden Infostart-cikk a koronavírusról itt olvasható!


KAPCSOLÓDÓ HANG:
Szakember a hibrid oktatásról: az irány jó, de még nem tökéletes
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást