Akár több új tendert is kiírhat Budapest vezetése a 3-as metró felújításával kapcsolatos részfeladatokra - írja a Népszava.
Erre azután lett szükség, hogy a Lehel tér és a Nagyvárad tér közötti középső szakasz alagútfelújítására a kivitelező Swietelsky Vasúttechnika Kft. 18 milliárd forintos drágulást jelentett be.
A projekt koordinációját maga a BKV végezheti.
A felek közti élő szerződést egyébként július 24-én függesztették fel, épp a drágulás bejelentésének hatására: a kivitelező egy percet sem dolgozik tovább, ha nem kapja meg, amit követel, a főváros szerint ez viszont zsarolás, külsős szakértők szerint a 18 milliárd forint mögötti tartalom legfeljebb 8 milliárdnyit érhet a 47,8 milliárdos szerződés mellett. Tüttő Kata főpolgármester-helyettes nem is érti,
"bemondásra" hogy lehet ennyi pénzt követelni
- ugyanezt képviseli a BKV is.
Az alagútfelújítás 2017-ben kezdődött, az északi szakasz kész van, a déli is majdnem, a középső rész alagútjának pedig novemberben ugrottak volna neki, addig előkészítés zajlik, illetve zajlana.
Az állomások felújítását és a metró teljes akadálymentesítését egyébként a leállás nem érinti, azokat külön szerződés biztosítja, és szintén az osztrák cég magyar "leánya", a Swietelsky Építő Kft. végzi.
A BKV most abban bízik, hogy a Swietelsky enged a követeléséből, és a felek megállapodnak, ha nem így lesz, fél évvel eleve hosszabb a projekt, ráadásul
a teljes metrófelújításra annak fejében nyert Budapest 172,7 milliárd forintot az uniótól, hogy 2023 végéig elkészül.
Tüttő Kata szerint az alagúti munkák egy év alatt elvégezhetők, így nem lesz baj. A BKV is állítja, 2022 végéig a teljes vonalon járni fog a 3-as metró.