Nyitókép: BKV/Horvath_Bence

Gőzerővel bontják a metró belvárosi szakaszát

Infostart / InfoRádió - Szabó S. Gergő
2020. június 6. 11:08
A járvány sem akasztotta meg az M3-as metró korszerűsítési munkálatait.

Bontás, szállítás, építés, tervezés, befejezett részfeladatok - ezzel telt a május a BKV Zrt. közleménye szerint az M3-as metróvonal középső, belvárosi szakaszán zajló beruházásnál. Az Arany János utca és a Ferenciek tere állomásokon továbbra is legfőképp bontás zajlik.

A több mint 40 éves mozgólépcső szerkezeteket elszállították vasúton és a felszínen a járműtelepre.

Mindkét állomáson egy-egy meghagyott szerkezet biztosítja a gyalogos közlekedést a 24-26 méteres mélységbe, ami igazi kihívás, ha naponta többször meg kell mászni a méretes lépcsőfokokat.

Az Erzsébet téren elkezdték annak az 1996-ban épült felvonóaknának a feltárását, amit az eredetileg ide tervezett Nemzeti Színház alapozásánál készítettek el. A felszínről nézve 16 méter mélyen végződő résfalak között emelik ki a földet az aknából, és ezzel párhuzamosan ideiglenes támaszt kapnak a résfalak is.

Megépült egy lépcsőtorony is, amit folyamatosan hosszabbítanak, hogy a lejutás biztosított legyen. A terület gépesítése hamarosan befejeződik, többek között helyet kapott egy bakdaru, ami az anyagszállítást segíti, hiszen az utolsó 10 méteren az aknamélyítést már bányászati módszerekkel végzik majd a közlemény szerint.

Közölték azt is, hogy a Semmelweis Klinikák, a Corvin-negyed és a Deák Ferenc tér metróállomások környezetében befejeződtek a közműkiváltások.

A felújításról bővebb információk az InfoRádió alábbi tudósításában hallhatók.