Nyitókép: MTI/ Balogh Zoltán

Újabb budapesti csomópont teljes átépítését tervezik

Infostart / InfoRádió - Szabó S. Gergő
2020. május 4. 05:21
Társadalmi egyeztetés kezdődött a Petőfi híd és a Boráros tér komplex, a tervezett új, föld alatti HÉV-megálló gyalogosforgalmát is figyelembe vevő felújításáról. A beruházás a Lánchíd felújítása után kezdődhet.

Az utolsó teljes rekonstrukció 1979-80 körül volt, akkor alakult ki a Petőfi híd és a Boráros tér mai állapota. A forgalom minél gyorsabb áramlása volt a cél, ezért mind a budai, mind a pesti oldalon a gyalogosokat aluljárókba terelték, a felszínen pedig a gépjárműforgalom kapott teljes elsőbbséget – mondta az InfoRádiónak Friedl Ferenc, a Budapesti Közlekedési Központ innovációs főmunkatársa.

Most a következő felújítás előkészítésén dolgozik a BKK, és ezért szeretnék megismerni a budapesti lakosok mellett a hidat és környékét használók észrevételeit, fejlesztési javaslatait, hogy később ezeket a tanulmánytervbe is beépíthessék.

"Az útpálya, ahol az autók és a villamosok közlekednek, a hídon jó állapotban van"

– mondta Friedl Ferenc. Ezt a vasbeton lemezt az előző rekonstrukciónál felújítottak. Amint arról az Infostart is beszámolt, azt azonban megállapították, hogy a járdakonzolok nincsenek jó állapotban, így azokat mindenképp cserélni kell. Emellett a hídon több helyen rozsdásodás látszik, aminek ki kell deríteni a pontos okát, továbbá teljesen újra kell festeni a hídszerkezetet.

"Fontosnak tartjuk a két hídfőnél a teljes körű akadálymentesítést,

mert ez most nem biztosított" – tette hozzá a főmunkatárs.

Elmondta, hogy a Boráros térnél az lenne az egyik legfontosabb célja az átalakításnak, hogy a felszínen is legyenek gyalogoskapcsolatok, mert most hiányoznak. Többek között a Nagykörút és a Duna-part közötti természetes kapcsolat kialakítása, a híd és a part közötti közvetlen elérést biztosító útvonal, hogy ne kelljen a teljes teret megkerülni ahhoz, hogy lejusson a vízhez az ember.

Elmondta azt is, hogy az előkészítéssel párhuzamosan zajlik a Budapest Fejlesztési Központban a csepeli és a ráckevei HÉV-vonal összekapcsolásának és a Kálvin térig való meghosszabbításának a tervezése, aminek szintén nagy hatása lesz a Boráros térre. Az elképzelések szerint ugyanis az a felszíni végállomás, amely most a téren van, és a Duna-parti pálya teljesen megszűnne, és a Közvágóhídtól a Kálvin térig a felszín alatt haladna a HÉV. Az állomása a Boráros téren nagyjából a mostani buszvégállomás alatt lenne.

"Emiatt a tér teljes gyalogosközlekedését újra kell gondolni"

– tette hozzá Friedl Ferenc.

Ismertette a felújítás menetrendjét is: jelenleg a tanulmánytervek készítése zajlik, ennek végeztével a források függvényében lehet elindítani az engedélyezési és kiviteli tervek készítését. A beruházás megkezdése több mint öt év múlva reális, a Lánchíd felújítása után.


KAPCSOLÓDÓ HANG:
Így zajlik majd a Petőfi híd és a Boráros tér megújítása
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást