Nyitókép: BERNAT BENJAMIN LASZLO

Új részletek a metróépítésről

Infostart
2020. április 21. 18:04
Jelenleg az állomástér és a mozgólépcső terének "kibelezésénél" tartanak a Ferenciek terén.

Megújult gránitburkolattal és modern technológiával várja majd az utazókat a Ferenciek tere az átalakítás után - közölte a Magyar Építők. Az M3-as metró középső szakaszának állomásain dolgozó Swietelsky már jól halad a belvárosi megálló felújításával. A 27,7 méterrel a felszín alatt húzódó alagút a 2014-ben felújított aluljáróhoz válik majd méltóvá a remények szerint.

Az állomásteret az M3-as vonal elsőként elkészült, közel 5 kilométeres középső szakasza részeként adták át 1976. december 31-én, míg az aluljárót szintén 1976-ban, mintegy fél évvel korábban avatták fel. 44 éves múltja során a metró itt ugyanúgy kiszolgálta az ELTE hallgatóit és a Váci utca turistáit, mint a helybelieket, vagy a Budára tartó átszálló forgalmat. Ennek során azonban jelentősen megkopott a régi fénye.

Az állomáson a bontási és kábelfeltárási-gépészeti munkák már megkezdődtek. Az állomás eredeti szerkezete megmarad, viszont az elavult elemeket korszerű anyagok váltják fel. A Ferenciek tere tervezett színvilága a vörös árnyalatain alapul, így illeszkedik a meglévő, az utasok által megszokott színhez.

A bejáratnál pedig az eddigi többkapus belépő helyett tág passzázskaput alakítanak ki. Az utasforgalmi terekben a bútorokat lecserélik, és még számos más, jelentősebb rekonstrukciós munkát is elvégeznek, így megújul a metrócsarnok kő-, a lejtakna alumínium- és a mélyállomás kő oldalfalburkolata is. A középszürke színű gránitburkolatú padlót szintén teljesen cserélik.