A tantermen kívüli, digitális munkarend idején is folyamatos a gyermekfelügyelet a köznevelési intézményekben. Bár a gyermekek döntő többsége otthonról tanul, vannak kivételek, hiszen nem minden szülő tud otthonról dolgozni. Az Emberi Erőforrások Minisztériuma (Emmi) A Magyar Nemzet megkeresésére arról tájékoztatott, hogy az iskolákban 300–500 fő a gyermekmegőrzésben részt vevők létszáma, az óvodákban pedig minimum háromezer, de olykor több mint ötezren is igénybe veszik ezt a lehetőséget.
A létszám naponta változik, ám mivel a teljes állományhoz képest elenyésző a bejárók aránya – több mint egymillió iskolás és mintegy 330 ezer óvodás van összesen a rendszerben –, ezért a tárca nem vizsgálja, hogy a szülők milyen indokkal kérik a gyermekük megőrzését. Aki nem tudja megoldani az otthoni felügyeletet, az a Klebelsberg Központ honlapján találja meg, hogy az egyes tankerületekben melyik iskola biztosít ügyeletet.
A szakképzési intézményekben szinte kivétel nélkül otthon maradnak a tanulók. A napközbeni ügyeletet igénybe vevők létszáma országos szinten mindössze 26 fő, ebből 23 diák tanul az állami fenntartású szakképzési centrumok valamelyikében.
Az Emmi arra is felhívta a figyelmet, hogy bár távoktatásban kevéssé értelmezhető a hiányzás fogalma, a digitális naplóban továbbra is rögzíteni kell az órákat. Ha tehát egy tanuló nem vesz részt a foglalkozáson, azaz nem jelentkezik be, akkor az ahhoz a foglalkozáshoz kapcsolódó feladatokat, az ott meghatározott tananyag megtanulását pótolni kell.
A diákok továbbra is teljesíthetik az érettségi feltételéül előírt ötvenórányi közösségi szolgálatot, de csakis olyan jellegű tevékenységekkel, ami nem csoportos jellegű. Szóba jöhet például diáktársaik mentorálása, aminek teljesítését az igazgatók igazolhatják.
Minden Infostart-cikk a koronavírusról itt olvasható!