Közlekedésbiztonsági szempontból pozitívumként értékelhető a kerékpárosokat védő másfél méteres előzési oldaltávolság tervezett bevezetése - vélekedett az InfoRádió által megkérdezett közlekedésbiztonsági szakértő. Pausz Ferenc szerint ugyanakkor kérdéses, hogy a járművezetők a különböző közlekedési szituációkban hogyan tudják majd betartani ezt az oldaltávolságot.
"Ha ugyanabban a sávban akarja megelőzni a kerékpárost az autós, akkor ez az oldaltávolság az esetek jó részében nem lesz meg"
- hívta fel a figyelmet Pausz.
Azokban a szituációkban, amikor nincs lehetőség a kerékpáros előzésére, vagy adott esetben záróvonal tartja sávban az autóst, a szakértő szerint
egyetlen dolgot lehet választani: a kerékpáros mögött maradni,
amíg nem adódik szabályos lehetőség az előzésre.
"A biztonságos oldaltávolság fontos, a járművezető szempontjából viszont »bosszantó« lehet, ha egy kerékpáros mögött kell közlekedni akár több száz méteren keresztül" - mutat rá a két különböző nézőpontra.
Szerinte minden egyes jogszabálynak akkor van értelme, főleg ha magatartással kapcsolatos, ha be lehet tartatni. Ebben az esetben "a rendőr viszont biztosan nem fog tudni ellenőrizni,
ezért nagyságrendekről lehet majd szó"
- fejtette ki Pausz Ferenc.