A rektor elmondta: azon dolgoznak, hogyan lehet minden elemében megújítani az egyetemet úgy, hogy az oktatók ne kényszerüljenek arra, hogy második-harmadik állást vállaljanak. „Egy teljesítményértékelési rendszeren keresztül nagyon komoly fizetésbeli különbségek alakulhatnak ki” – fogalmazott Lánczi András, aki szerint nem igaz a szóbeszéd, miszerint az egyetemi oktatók méltánytalanul keveset keresnek.
Az egyetem vezetőjének célkitűzése továbbá, hogy a hallgatók közösségben érezzék magukat a Corvinuson. „A közgáz ebből a szempontból nem rossz hely, de azért bőven van probléma”, bár nagyon sokat tesznek a fejlődésért – hangsúlyozta a rektor.
„Az egyetem újradefiniálás alatt van az egész világon”
– vélekedik Lánczi András, aki szerint óriási versenytársat jelentenek az úgynevezett nyitott, online egyetemek. Másik nehézség, hogy a duális képzés eszméjével kialakult az igény, hogy a diákokat ne pusztán az egyetem képezze, hanem munkahelyi körülmények között is gyakoroljon. „De akkor milyen sztenderdek szerint képződnek jelenleg a hallgatók?” – tette fel a kérdést a Budapesti Corvinus Egyetem rektora.
Lánczi András szerint nem lehet életképes egy egyetem kétnyelvűség nélkül. A bolognai rendszert pedig felül kell vizsgálni. „Mi próbálkozunk újra ötéves képzésekkel, tehát osztatlan képzésekkel” – emelte ki. A rektor úgy látja, a tankönyv nem örök életre szóló tudásgyűjtemény, a tananyag nagyrészét változtatni kell.