Nyitókép: Balogh Zoltán

Öt év káosz jön Budapest belvárosában

Infostart
2018. április 24. 10:10
Akár öt évig is elhúzódhat a Lánchíd és a Váralagút felújítása, mert a Fővárosi Közgyűlés szerdai napirendjén szereplő javaslat szerint a korábbi tervekkel ellentétben a két beruházást külön, egymás után valósítják meg.

Kétszer annyi ideig lesz lezárva az Alagút - Lánchíd tengely, mint indokolt lenne - írta a Facebook-oldalán Vitézy Dávid, a BKK korábbi vezérigazgatója, aki szerint a Főváros és a BKK forráshiány miatt a Lánchíd és az Alagút amúgy korábban egy beruházásként előkészített és egyszerre kivitelezni tervezett felújítását szétválasztja, és nem egyszerre, hanem egymás után csinálja meg. Így a felújítások időtartama összeadódik, ahelyett, hogy egyszerre történne meg a két, ugyanazon útvonalra eső műtárgy felújítása.

Mindez azt jelenti, hogy az Alagút-Lánchíd közlekedési tengely kétszer annyi ideig, 4-5 évig lesz lezárva a forgalom előtt. Ezzel pedig nemcsak az autósokra, hanem a hídon ma is a legtöbb embert átszállító 16-os és 105-ös buszokra, illetve a kerékpárosokra is kétszer olyan hosszú lezárási idő vár.

A 24.hu megkérdezte Kelemen Tamást, a Közlekedő Tömeg Egyesület szakértőjét is, aki jelezte, csak a Lánchíd felújítási munkálatai idén szepterbertől 2021 júniusáig tartanának, ráadásul a Margit híd rekonstrukciója idején - amely egyébként csak két évig tartott - végig fenntartották a közösségi közlekedést, míg a Lánchíd munkálatainál a járókelőket, a tömegközlekedési eszközöket és a kerékpárosokat is leparancsolnák a hídról.

A 24.hu információi szerint a 3-as metró akadálymentesítése 10-12 milliárd forint költséget jelenthet a Fővárosi Önkormányzatnak, részben éppen ez indokolta a Budai Váralagút és a Lánchíd felújításának szétválasztását.