A most 50 éves BKV szolgáltatásait naponta több mint egymillió ember veszi igénybe – mondta a főpolgármester a közlekedési társaság fél évszázados fennállása alkalmából tartott budapesti rendezvényen.
Tarlós István az eseményen a BKV járműparkjának megújításáról azt mondta,
- 2010 és 2017 között 1010 buszt cseréltek le, 2019 végéig ez a szám 1200-1300-ra nőhet, így a társaság teljes buszparkja megújulhat.
- Az elmúlt hét évben 51 trolibuszt cseréltek le, 2019 végéig újabb 62 új trolibusz érkezik, így a trolibuszállomány is teljesen kicserélődhet.
- Hét év alatt 84 villamost cseréltek le, és a következő másfél-két évben további 26 új villamos érkezik. Ennek köszönhetően a BKV villamosparkjának egyharmada újul meg 2019-ig – tette hozzá főpolgármester.
- Összesen 170 metrókocsit cseréltek le, 2019-ig teljes mértékben megújul a BKV metróparkja, a kisföldalatti 23 járművének kivételével.
A főpolgármester szerint
a BKV vezetése és teljes állománya szakmai szempontból megállja a helyét az európai és nemzetközi porondon.
Állandó küzdelem a rongálók ellen
A Magyar Idők arról számolt be, hogy a MÁV-HÉV Zrt. folyamatosan küzd a HÉV-szerelvények megrongálása ellen. A lap kiemeli, hogy tavaly több mint száz esetben firkálták, graffitizték és hússzor rongálták meg a HÉV-szerelvényeket tavaly.
A kocsik mellett az állomásokat és a megállóhelyekben is gyakran kár keletkezik: sokszor betörik a perontükröket, szétrugdossák a padokat, valamint festékkel csúfítják el az állomásépületeket is.
A károk helyreállítása több mint hétszázmillió forintjába került a MÁV–HÉV Zrt.-nek.
A HÉV-kocsikat külső felületét csak vegyszerrel lehet megtisztítani, emiatt a jármű fényezése is sérül, ezért az is javításra szorul. A fóliázott felületű kocsik esetében ez gyorsabb és egyszerűbb, ezért a MÁV–HÉV Zrt. lefóliázza a járművek külső és belső felületét.
A közlekedési vállalat mindent elkövet a rongálások visszaszorítása érdekében: együttműködik a HÉV-vonalak mentén fekvő önkormányzatokkal, kamerarendszerek kiépítését, üzemeltetését tervezik közösen.
A közlekedési társaság jelenleg a kocsik belső terének színvilágát szeretné korszerűbbé tenni, ezért kialakított egy prototípust, amelyben kicserélték az üléshuzatokat és átfestették az elválasztóparavánokat, valamint a kapaszkodókat.