Kiakadtak a kgfb-kampányon, több millió autós érintett

InfoRádió
2017. november 8. 12:21
Az éves átlagdíj ugyanis nem az, amit a kampány sugall, hanem ennek akár a kétszerese, sőt annál több is lehet.

A magyarországi autósok mintegy 70 százalékának, 3 millió autósnak átlagosan 30-40 ezer forint a kötelező gépjármű felelősségbiztosítás éves díja, ezért ők nem is értik a napok óta hallható 18 ezer forintos átlagtarifáról szóló híreket. Ráadásul ők nem is válthatnak biztosítót, hiszen nem most van a fordulójuk. Az értetlenkedés és a felháborodás jogos, a valós éves díj ugyanis a kampányban felkapottnak a sokszorosa – derül ki a CLB biztosítási alkusz cég első kampányösszegzéséből.

A független biztosítási alkusznál úgy vélik,

a szakma is már csak megszokásból beszél kampányról,

hiszen a jelen időszakban mindössze másfél millió jármű – 1 millió személyautó és félmillió motor, pótkocsi, utánfutó és más közlekedési eszköz – az érintett. Az ilyen kis eszközök átlagdíja 5 ezer forint körül van, így a tulajdonosaikat valószínűleg nem érdekli, hogy 15-vagy 25 százalékkal emelkedik a díjuk, mert ez éves szinten nem éri el az ezer forintot sem – magyarázza Németh Péter értékesítési és kommunikációs igazgató.

A most váltok másik része pedig flottatulajdonos, vagy olyan, többnyire idős autósokból áll, akik már minimum 7 éve nem cserélték le a kocsijukat, és a CLB adatai szerint javarészt bónusz 10-ben – vagyis, igen jó besorolásban – vannak. Ők azok, akik nem használnak internetet és vidéken laknak, ahol hagyományosan lényegesen alacsonyabbak a kgfb díjak.

Így eshet meg, hogy ennek az „állománynak" az átlagdíja mindössze 18 ezer forint körül mozog, míg

csaknem 3 millió autóstársuknak – akiknek már újabb és magasabb kategóriájú autójuk van, fiatalabbak, vagy nagyvárosi lakosok – az átlagdíja 30-40 ezer forint körül mozog.

A CLB szakértője emlékeztet: 2010 óta mindenkinek, aki lecserélte az autóját, vagy újat vett, a vásárlás dátuma – hónapja, napja – lett a fordulója. A változás bevezetésétől eltelt 7 év alatt a magyarországi autópark csaknem kétharmada lecserélődött, így a fordulók is eloszlottak a teljes évre. Ezek alapján is bátran ki lehet jelenteni, hogy

a nagy kampány nem most, hanem egész évben zajlik.

Ezért a biztosítók üzletpolitikáját sem ez az időszak határozza meg – magyarázza Németh.

A CLB adatai szerint a biztosítók olyan új kedvezményeket vezetnek be, amelyek a régi ügyfelekre is vonatkozhatnak, de ezeket érvényesíteni számukra is néha úgy a legegyszerűbb, ha új kalkulációt készítenek, és új szerződést kötnek.

A CLB szakértői azt javasolják, hogy mindenki a saját évfordulóját figyelje és kalkulálja év közben is a díját, mert a valóság ma már teljesen más, mint amit például a most novemberi pillanatfelvétel mutathat.