Borulhat a menetrend a hőségben

InfoRádió
2017. augusztus 2. 09:07
A kánikulára tekintettel azonnali rendkívüli intézkedésekre, akár a menetrend időszakos felfüggesztésére, az első ajtózás átmeneti szüneteltetésére is kérte a BKV és a Volánbusz vezetését az Egységes Közlekedési Szakszervezet (EKSZ).

Az Egységes Közlekedési Szakszervezet (EKSZ) állítja, a hőségriasztás ellenére a BKV-nál és a Volánbusznál sem változtattak a munkakörülményeken, ezért pontokba szedte azokat a rendkívüli intézkedéseket, amelyekre ebben a kánikulában mindenképpen szükség van a járművezetők és az utasok biztonsága érdekében is.

A szakszervezet a változtatások azonnali bevezetésére levélben kérte a BKV és a Volánbusz vezetését – közölte Nemes Gábor. Az EKSZ elnöke szerint ugyanis több járaton enyhén szólva is aggályos körülmények között dolgoznak a sofőrök, akiknek naponta több tízezer utast kell biztonságban elszállítaniuk. Normál időjárási körülmények között sincs rendjén, hogy egyes végállomásokon nincs szociális helyiség, sőt, például egy bevásárlóközpont parkolójában a tűző napon álló járműben kell hosszasan várakozniuk a buszvezetőknek, vagy akár kellő mennyiségű hűtött ital nélkül vezetni órákon keresztül – érvel az elnök.

Az EKSZ a levelében emlékezteti mindkét cég vezetőjét arra, hogy ebben a rendkívüli kánikulában

nem a mindenáron való pontos szolgáltatás, hanem az emberek – a sofőrök és az utasok – biztonsága a legfontosabb.

A szakszervezet azt is elvárja, hogy a közösségi közlekedési cégeknél legalább a rendkívüli kánikulában gondoskodjanak a végállomások gyakoribb ellenőrzéséről, takarításáról és a folyamatos ivóvízellátásról azokon a végpontokon is, ahol nincs szociális helyiség, vagyis még vízvételi lehetőség sem.

Az EKSZ szerint a rendkívüli kánikulában csúcsforgalmi időben indokolt az első ajtós felszállás átmeneti szüneteltetése is annak érdekében, hogy az utasoknak és a járművezetőknek se kelljen hosszasan várakozniuk a megállókban.

Az érdekképviselet azt is elvárja, hogy a cégvezetés a rendkívüli forróságban – szintén a csúcsforgalmi időszakban –függessze fel a menetrendet azért, hogy a járművezetők a hűvösebb pihenőkben kellően regenerálódhassanak két forduló között legalább azokon a végállomásokon, ahol erre lehetőség van.

Nemes Gábor leszögezte: amennyiben a cég a javaslataikat figyelmen kívül hagyja, az EKSZ a munkavédelmi hatósághoz fordul.