Nyitókép: MTI/EPA/Andy Rain

Káosz és kétségbeesés Londonban

Infostart / InfoRádió - Szvetnik Endre (London)
2023. május 26. 08:39
Káosz uralkodott a Heathrow reptéren a csütörtök este. A British Airways egy informatikai hiba miatt – egyes számítások szerint – legkevesebb 110 járatot törölt. A légitársaság azt mondta, hogy pár órán belül kijavította a hibát.

Több ezer utas akadt el és nem tudta, hogy mitévő legyen, miután csütörtök délután a londoni Heathrow repteret használó járatai tucatjait kezdte törölni a British Airways.

Az Independent című lap minimum 110 törlést emlegetett, a Sky News csak 79-et. Utóbbi megemlítette, hogy a British Airways még az este elhárította a hibát, de weboldalán még mindig fel lehetett fedezni törölt járatokat.

A légitársaság nem pontosította, hogy mi volt az informatikai probléma, ami miatt törölni kellett járatokat, de feltételezhetően a cég számítógépes rendszereihez kapcsolódott, amelyek a járatok státusát mutatták. Egy korábbi nyilatkozatában a British Airways azt mondta: "Bár a járataink többsége ma is közlekedik, néhány heathrow-i járatot technikai probléma miatt törölnünk kellett”.

"Az érintett ügyfelekkel felvettük a kapcsolatot, és felajánlottuk nekik a lehetőségeket, beleértve a visszatérítést vagy a jegy átírását egy másik járatunkra vagy egy másik légitársasággal. Rendkívül sajnáljuk az ügyfeleinknek okozott kellemetlenségekért".

A reptéren azonban már korántsem mentek ilyen flottul a dolgok.

"Senki sem kapja vissza a feladott poggyászát, és senki sem segít”

– mondta egy Romániába tartó és az esküvőjét szervező fiatal nő. – Csak egy vezetékes telefon van az érkezési oldalon poggyászkérdések felirattal, és ez az egyetlen módja annak, hogy kapcsolatba lépjünk a poggyászkezelőkkel. Csak a telefonom és a pénztárcám van nálam. Ez őrülten frusztráló. Nagyon rosszul irányítják. Jó, az én helyzetem nem élet-halál kérdése, de vannak itt idős emberek, olyanok, akik alig beszélnek angolul... Vannak itt emberek, akiknek a gyógyszereik a poggyászukban van, és nem férnek hozzá.”

Ilyen késéseknél és járattörléseknél a légicégnek biztosítaniuk kell az utasoknak egy szállodát. Az utas azonban elmondta, hogy az emberek ruha, és egyéb fontos dolgaik nélkül maradtak és nem akarnak távozni.

„Szívszorító látni, ahogy ezek az emberek a repülőtéren küszködnek, és senki sem segít nekik"

– mondta.

Bár egy másik cégről van szó, az utasok bosszússágát bizonyára fokozta, hogy néhány napja a heathrow-i reptér biztosította az utasokat: nem lesznek törölt járatok a most kezdődő iskolai szünet idején. Ezek a félelmek azért merültek fel, mert a biztonságiak jelezték, hogy sztrájkba kezdenek. A reptér viszont azt állította, hogy legtöbb látogató 5 perc alatt átjut az ellenőrzésen.