A szlovák sörpiac nagyjából felét közösen uraló Pilzeni Prazdroj Slovensko és az Urpiner sörgyár is bejelentette, hogy
október elsejétől megemeli az üveges és a fémdobozos sörök árát,
mert a kormány szociális intézkedései miatt az elmúlt hónapokban több bér kifizetésére kényszerültek, s emellett növekedtek a beszállítóiknak és az energiaszolgáltatóknak fizetett díjak is.
Az áremelés azonban nem lesz drasztikus: a Prazdroj közel egyszázalékos, míg az Urpiner legfeljebb 5 százalékos drágulást jelzett előre, ami pár centes emelkedésnek felel meg. Zdenka Huňady, a Prazdroj Slovensko szóvivője közölte, hogy társaságuk a kiemelt márkák fémdobozos és üveges változatainak az árát emeli meg átlagosan 2 centtel, a hordós sörök ára ugyanakkor ezúttal nem változik.
A gyártók magyarázata szerint a fémdobozos és az üveges sörök esetében magasabbak a gyártási költségek. A besztercebányai Urpiner gyár viszont a hordós sör árát is feljebb vitte még a nyáron. A sörgyár azzal indokolt, hogy az árpamaláta piaci ára nagyjából 20-30 százalékkal nőtt.
Hogy a sör nagykereskedelmi árának a változását a fogyasztók is megérzik-e, az nagyban függ az üzletláncoktól is,
akikkel már tárgyalnak az áremelést tervező sörgyártók. Az elmúlt időszakban már a többi ágazatban működő élelmiszeripari cég is jelezte, hogy az üzletláncok rendkívül kemény tárgyalópartnernek számítanak, ha az árakról van szó. Hogy tárgyalnak a gyártókkal a sör nagykereskedelmi áráról, azt a Hospodárske noviny című gazdasági napilapnak eddig csupán két üzletlánc erősítette meg.
A Prazdroj Slovenskóval és az Urpinerrel szemben a szlovák piac 42 százalékát uraló Heineken egyelőre nem tervez áremelést. Helena Windisch cégkapcsolati menedzser a Hospodárske novinynek úgy nyilatkozott, egyelőre vizsgálják a piaci helyzetet, és nem akarnak az árak várható alakulásáról beszélni.