Nyitókép: Pixabay

Virtuális hitelkártyát ad ki az Apple

Infostart / InfoRádió - Szvetnik Endre (London)
2018. május 11. 12:00
Hitelkártyát készül kibocsátani az Apple. A cég az Apple Pay érintős technológiát alkalmazza majd, és a Goldman Sachs befektetési bankkal együttműködve készíti elő a lépést.

A telefon, számítógép, táblagép, házi asszisztens és önvezető autó után saját hitelkártyát készül kibocsátani az Apple.

A több milliárd dolláros vagyonnal rendelkező technológiai óriás a bankszféra egyik nagy játékosával,

a 2008-as válság idején emlékezetes módon a „pénzvilág vámpírpolipjának” nevezett Goldman Sachs-szal szövetkezik.

Ideális lehet a frigy – jegyzik meg elemzők. Míg az Apple fogyasztói bázisa a céget szinte hívőként követő fiatal és fizetőképes emberekből áll, addig a Goldman hatalmas tudást halmozott fel a pénzügyi tranzakciók területén, de eddig nem sokat ajánlott az egyszerű fogyasztóknak.

Kommentátorok megjegyzik:

a lépés illeszkedik az Apple új irányvonalába, amely szerint több figyelmet kapnak a szolgáltatások, így az Apple áruház, a mobil fizetések és a zenesugárzás.

Friss céges adatok szerint a szolgáltatói részleg bevétele 31 százalékkal nőtt az év első negyedévében.

Mindeközben a Goldman szeretné fejleszteni lakossági banki szolgáltatásait, hogy ellensúlyozza a kereskedelmi banki ág veszteségeit. A cégvezetés tavaly olyan célt határozott meg, hogy az idén új forrásokból ötmilliárd dollár bevételt kell termelni.

Az Apple és a Goldman februárban kezdett el tárgyalni egymással arról, hogy milyen módon lehet részletfizetési kölcsönökhöz juttatni az Apple-termékek vásárlóit – jelentette a Wall Street Journal üzleti lap.

A leendő hitelkártyán az Apple Pay logó szerepel majd – a márka már ismert az érintős termináloknál az iPhone-jukkal fizető felhasználók számára.

Az Apple így még szélesebb körben terjesztheti el fizetési szolgáltatását, az Apple Payt, míg a Goldmannak ez lesz az első hitelkártyája, amivel további pozíciókat szerezhet a fogyasztói piacon, azt követően, hogy újabban megtakarítási számlát és személyi hiteleket is kínál.

A hitelkártya kibocsájtása logikus lépés a számára és az Apple révén az eddiginél jóval szélesebb fogyasztói kört szerezhet meg magának, akiknek később további szolgáltatásokat kínálhat.

Mindeközben az Apple Pay a cég hírneve ellenére még korántsem olyan népszerű, mint lehetne – írja a New York Times.

Az iPhone-ok mindössze 13 százalékán aktiválták, és kemény versenytársakra lelt a Samsung, a Google, valamint a kínai Alibaba Alipay és a Tencent WeChat Pay szolgáltatásaiban.


KAPCSOLÓDÓ HANG:
Hitelkártyát adna ki az Apple
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást