A kínos malőr miatt százmilliókat fizethet a British Airways

Infostart
2017. május 29. 18:02
Akár 130 millió dolláros kártérítési számlára is készülhet a British Airways. A brit nemzeti légitársaság kínos informatikai malőrje miatt a szigetország hosszú hétvégéjén és egy iskolai szünet kezdetén több tízezer utas ragadt a reptereken.

Azt követően, hogy szombaton, az informatikai rendszerek hibája miatt egyetlen British Airways gép sem szállhatott fel a londoni Heathrow és Gatwick repterekről és a gondok vasárnap is folytatódtak, hatalmas erkölcsi és anyagi kárra számít a British Airways.

A légitársaság nem hekkertámadással, hanem „áramellátási” hibával magyarázta azt, hogy kikapcsoltak a cég szerverei, amelyeket nagy erőfeszítések árán igyekeztek újraindítani.

A kínos malőr épp azon a hétvégén történt, amikor az aktuális nagy-britanniai extra szabadnap – a Bank Holiday – és az eheti iskolai szünet miatt a szokásosnál többen utaznak külföldre.

Az eset olyan felháborodást váltott ki, hogy voltak kommentátorok, akik azt követelték, hogy vegyék ki a légicég nevéből a „British” szót, mert szégyenbe hozza az országot.

Alex Cruz cégfőnök közben tűzoltómunkába kezdett, és a YouTube-on keresztül is sajnálkozását fejezte ki az utasoknak.

„Tudom, hogy mennyire borzalmas élmény ez az ügyfeleinknek. Van aki lemaradt az üdülésről, van aki a gépeken ragadt, van akinek órákon át kellett hosszú sorokban állnia információra és a csomagjára várva. A BA összes dolgozója nevében bocsánatot kérek, hogy ilyen fárasztó élményben volt részük” – mondta.

Az egyik brit szakszervezet, a GMB szerint a BA azzal idézte elő a bajt, hogy tavaly többszáz „elkötelezett és lojális” informatikai dolgozót bocsátott el és kiszervezte munkájukat Indiába. „A British Airways komoly profitot termelt az elmúlt években, ezért a cég lépését sokan tisztán kapzsiságnak tekintik” – csapott oda az érdekvédelmi szervezet.

„Az emberek össze-vissza rohangálnak és próbálják átíratni a jegyüket.

Senki sem segít, nincs aki irányítson. Nincs hova leülni. Sokan jógamatracokon alszanak a földön” – mondta a Guardiannek Chloe Thomas válogatott asztaliteniszező, aki nem tudott elrepülni a düsseldorfi Világbajnokságra.

Sok utas panaszkodott arra, hogy sem információt, sem az ilyenkor járó ételbónt sem kapta meg. Mások elmondták, hogy csillagászati összegekért tudtak csak megszállni a repterekhez közeli szállodákban – miután órákon át álltak sorban a bejáratnál. Ők voltak a szerencsésebbek, mert sokan azt mondták: hagyták őket sorban állni, majd a pultnál közölték velük, hogy már nincs szabad szoba.

Szakértők szerint a BA-t világszerte sújtó informatikai hiba nyomán

napokba telik, mire helyreáll a normális rend.

A cég azt javasolta utasainak, hogy még azelőtt tájékozódjanak járatukról, hogy elindulnának a reptérre.


KAPCSOLÓDÓ HANG:
A kínos malőr miatt százmilliókat fizethet a British Airways
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást