Nyitókép: Pixabay

A Google beveti a csodafegyverét, vége a trükközésnek

Infostart
2024. július 30. 06:45
Úgy tűnik, egy módszerrel sikerrel kijátszható minden reklámblokkoló a YouTube-on, és már teszteli is azt a Google.

A Google lassan egy éve dolgozik azon, hogy leszámoljon a reklámblokkolókkal a YouTube-on, kvázi lehetetlenné téve az ilyen kiegészítők használatát.

A tökéletes receptet sokáig nem találták meg: volt már például olyan megközelítés, melyben csak meghatározott számú videót lehetett megtekinteni, majd a platform egyszerűen letiltotta a felhasználót, míg nem kapcsolta ki a bővítményt, vagy fizetett elő a prémium csomagra. Az igyekezet érthető: a cég a reklámblokkolók miatt elesik a hirdetési bevételektől, de ez érvényes a tartalomgyártókra is.

A legújabb módszer nem a tiltásról szól, hanem arról, hogy bármi áron lenyomja a felhasználók torkán a reklámokat

– írja a hvg.hu.

Eddig ugyanis a reklámok – konyhanyelven – különálló részei voltak a videónak. Ezt a blokkolók észlelték, és egyszerűen kiszűrték. Bár a Google is folyamatosan igyekezett változtatni a működésén, hogy megnehezítse a blokkolók dolgát, de ez egy örök macska-egér játéknak bizonyult.

Az új megközelítés gyökeresen más, mint az eddigiek: a videó szerves részévé teszi a reklámot, gyakorlatilag lehetetlenné téve a reklámblokkolók számára, hogy ki tudják szűrni.

Mint arra az Android Police felfigyelt, a Redditen egyre több, bevallottan reklámblokkolót alkalmazó felhasználó panaszkodik arra, hogy

egy rejtélyes, átugorhatatlan fekete képernyőt látnak a YouTube-videók helyén.

Ez néhány másodpercig „ketyeg” üresen, és arra enged következtetni, hogy a YouTube valóban kísérletezik az új megközelítésével. Végül a jelek szerint elindul a videó.

Eddig a reklámblokkolók nyomtalanul kiszűrték a hirdetéseket szőröstül-bőröstül, de most már nem tudnak mit kezdeni az új, videóba ágyazott formátummal.

Jelenleg azt nehéz megmondani, mennyire elterjedt a jelenség, de a Redditen többen is panaszkodnak rá, még ha meg is jegyzik, hogy ezt a pár másodperc „sötétséget” is szívesebben nézik, mint a reklámokat.

A Google szándéka azonban egyértelmű, és az elmúlt időszak tempója alapján elég valószínű, hogy már a csőben lehet a tökéletes, működő megoldás a reklámblokkolók kiszorítására.