Az első két műhold fellövésének célja a technológia tesztelése valós körülmények között. Az Amazon a következő néhány évben további 3236 műholdat kíván Föld körüli pályára állítani szélessávú internet szolgáltatás nyújtásához globális lefedettséggel. Az Amazon Kuiper rendszere a SpaceX közel 5 ezer műholdból álló Starlink rendszerének lesz majd a versenytársa.
Az Amazon 2019-ben jelentette be Kuiper rendszerének a kiépítését. Abban az évben, amikor a SpaceX megkezdte az első Starlink műholdak fellövését.
Az Amazon 10 milliárd dollárt szán a saját rendszere kiépítésére.
A Starlink révén a SpaceX a világ legnagyobb műhold-üzemeltetője. Az Amazon további riválisai közé tartozik a kanadai Telesat, amely még nem indított műholdakat, valamint a francia Eutelsat OneWeb, amely elsősorban kormányoknak és vállalkozásoknak kínál internetszolgáltatást.
A SpaceX-hez hasonlóan az Amazon is az egyéni fogyasztókat és a vállalati ügyfeleket kívánja megcélozni a Kuiperrel. A terminálok árát az Amazon még nem jelentette be, de becslések szerint 400 dollár körülire tervezi. A SpaceX Starlink termináljai 599 dollárba kerülnek.
Az amerikai Szövetségi Hírközlési Bizottság (Federal Communications Commission) arra kötelezte az Amazont, hogy 2026-ig állítsa pályára a rendszert alkotó műholdak felét. A Kuiper-hálózat többi műholdjának pályára állítására az Amazon tavaly összesen 83 rakéta fellövésére kötött szerződést jelentett be - ami az eddigi legnagyobb kereskedelmi rakétaüzlet. A fellövéseket különböző rakétatársaságok végzik majd el, köztük a Jeff Bezos tulajdonában lévő Blue Origin, az ULA és az európai Arianespace.
Az űrkutatás világáról többet is megtudhat az alábbi beszélgetésből: